fbpx

Zo bouw je een e-mailflow op

Heb jij tijd gestoken in het maken van een waardevolle freebie? Dan is het belangrijk dat je daar meteen ook een e-mailflow aan koppelt. Maar wat is dat nu precies? En vooral: welke e-mails moet je dan eigenlijk versturen?

Heb jij ooit al eens een gratis e-book gedownload of een gratis webinar gevolgd bij een andere ondernemer? Dan ben je zeker en vast zelf al eens terechtgekomen in een e-mailflow of welcome sequence waarbij je helemaal automatisch een reeks e-mails krijgt toegestuurd. 

Zo’n e-mailflow is enorm belangrijk binnen je marketing omdat je je nieuwe e-mail subscribers niet enkel een warm welkom geeft, maar er ook voor zorgt dat je nieuwe publiek jou meteen beter leert kennen. Het laat je toe om je boodschap uit te dragen aan het publiek dat op dat moment het meest warm loopt voor jouw aanbod. Want als iemand zich ingeschreven heeft voor jouw freebie, mag je er zeker van zijn dat deze potentiële klant geÏnteresseerd is in wat jij te bieden hebt.

Verkopen in je slaap

Wat is nu het grote voordeel van zo’n e-mailflow? Je hoeft maar één keer het werk te doen en je weet daarna zeker dat jouw nieuwe potentiële klant op de juiste manier onthaald wordt. Zo kan je verkopen wanneer je met andere klanten bezig bent of zelfs wanneer je slaapt. ? Een goede sequence bouw je steeds op met dezelfde belangrijke e-mails. Ik overloop ze samen even met jou!

1. Verstuur je freebie

Klinkt logisch, maar je mag het uiteraard zeker niet vergeten. Kom je belofte na en plan een eerste mail in waarin je jouw waardevolle freebie verstuurt. Herinner je lezer er nog eens aan waarom het belangrijk is dat ze meteen actie ondernemen met jouw gratis e-book of andere freebie. Zo is de kans groter dat het niet op de digitale hoop belandt.

2. Stel jezelf voor

Door jezelf voor te stellen en het gezicht achter je bedrijf te tonen, maak je meteen die belangrijke en noodzakelijke connectie met je nieuwe e-mail subscriber. Onthoud: mensen kopen van mensen en niet van bedrijven, dus laat op een leuke manier zien wie jij bent en waar jij voor staat.

3. Geef je lezer waarde

Uiteraard heb je al een gratis digitaal product weggegeven, maar laat de kans niet liggen om nog meer waarde te leveren aan je nieuwe subscriber. Op die manier positioneer je als expert in je niche, waardoor je lezer nog nieuwsgieriger is naar hoe het voelt om met jou samen te werken. 

4. Open de conversatie

Door een vraag te stellen aan je nieuwe e-mail subscriber, nodig je die persoon expliciet uit om met jou in conversatie te gaan. Je zal uiteraard maar van een klein aantal effectief een antwoord terug krijgen, maar doordat je de vraag stelt, ben je al verbinding aan het maken. 

5. Stel je aanbod voor

En last but not least: stel je aanbod voor. Aangezien dit jouw vijfde e-mail is, heb je je nieuwe publiek al wat opgewarmd. Daarnaast ontvangen en openen ze nog steeds jouw mails, dus ze zijn op dit moment helemaal fan van jou. Stel in deze mail je aanbod voor, geef hen de mogelijkheid om een gratis call te boeken of geef hen korting op één van je producten of diensten. 

Voilà, met deze mails bouw je je e-mailflow op! Ga er zeker mee aan de slag en laat mij gerust eens weten of het gelukt is.

Wil jij graag zo’n e-mailflow, maar geef je het opstellen van de e-mails liever uit handen? Ik schrijf voor jou graag een reeks van vijf e-mails die automatisch én blijvend voor jou het werk doen en uiteraard volledig voor jou en jouw bedrijf geschreven zijn

Hanna Struyvelt

Hanna Struyvelt

Hi, ik ben Hanna! Ik verbind jou met je droomklanten dankzij authentieke en impactvolle verhalen.

Meer weten over mij

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.