Waarom converteert je salespagina niet?

Voor jouw nieuwe cursus of dienst heb je een salespagina geschreven, maar helaas levert het bijna niks op. Potentiële klanten komen wel op je pagina terecht, maar gaan nooit over tot een aankoop. Herkenbaar? Dan is het dringend tijd dat je jouw salespagina’s aanpakt!

Waarom converteert je salespagina niet?

Een goede salespagina hebben voor je product of dienst is enorm belangrijk. Zo’n pagina heeft in principe maar één doel: jouw product of dienst verkopen aan jouw bezoeker of potentiële klant. Hoe beter je je salespagina opbouwt en schrijft, hoe groter je kans op succes zal zijn. Toch komt het vaak voor dat een salespagina niet doet wat ze moet doen. Ik som daarom graag even de vier belangrijkste oorzaken op waarom jouw salespagina niet converteert.

1. Je bent niet specifiek genoeg

In het opsommen van de pijnpunten van je potentiële klant, ben je veel te algemeen. Vraag bijvoorbeeld niet: “Voel jij je ook zo overwerkt?”, maar vraag: “Heb jij ook het gevoel dat je werkdag blijft duren en kom je ‘s avonds helemaal uitgeput thuis? Heb je geen zin meer om dan nog aan je huishoudelijke taken te beginnen en te helpen met het huiswerk van je kinderen?”. Op die manier zal je lezer zich veel sneller herkennen in wat je vertelt.

2. Je bent niet duidelijk genoeg

Je hebt niet exact uitgelegd wat er gebeurt wanneer de bezoeker van je website zich inschrijft voor je product of dienst. Wat staat er precies te wachten voor je nieuwe klant? Een salespagina moet dus overzichtelijk zijn en tonen waarover het gaat, hoe je kan bestellen en wat er gebeurt na aankoop.

3. Je legt geen focus op de transformatie

Jouw lezer is meer geïnteresseerd in de transformatie die jij teweegbrengt dan in uit hoeveel modules jouw cursus precies bestaat. Die praktische informatie is natuurlijk ook interessant én nodig, maar hoeft niet bovenaan de pagina te staan.

4. Je bent niet persoonlijk genoeg

Laat je je persoonlijkheid in je salespagina doorschijnen? Dan mag je er zeker van zijn dat je sneller en gemakkelijker iemand zal overtuigen om met jou samen te werken. De bezoeker van jouw website zal zich veel meer verbonden voelen en dat is noodzakelijk, want mensen kopen van mensen!

Wil je graag leren hoe je een goede salespagina schrijft? In mijn online cursus Write Your Site leer ik het jou van A tot Z!

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.