E-mail is je belangrijkste communicatiekanaal. Of dat zou het toch moeten zijn. En daarom heb ik het in deze blogpost met jou graag even over de drie belangrijkste bouwstenen binnen e-mailmarketing en het doel van elk onderdeel.

Lead magnet
Een lead magnet is een gratis product dat je aanbiedt, zoals een e-book, webinar of checklist. Het doel van deze freebie is om je ideale klant te overtuigen om zijn of haar mailadres achter te laten in ruil voor de waardevolle informatie die jij aanbiedt. Heb jij bijvoorbeeld een webshop met kinderkleding? Dan is het een leuk idee om een e-book te maken met 10 tips over hoe je hoe als ouder duurzame keuzes kan maken bij het kopen van kleding voor je kinderen.
Of misschien ben je wel huwelijksfotograaf? Wat denk je van een checklist waarin je aanhaalt aan welke voorwaarden een shootlocatie precies moet voldoen? Beide heel waardevol voor je doelgroep en het helpt meteen een stukje bij het oplossen van een probleem dat ze ervaren of een doel dat ze willen bereiken.
Welcome sequence
Een welcome sequence is een reeks e-mails die automatisch naar deze nieuwe subscribers verstuurd wordt. Zo maak je meteen een sterke eerste indruk en verwelkom je jouw nieuwe subscriber op de juiste manier. Het doel: ervoor zorgen dat die nieuwe subscriber op jouw e-maillijst jou beter leert kennen, waardoor je hem of haar aanmoedigt om te blijven.
Uit wat zo’n sequence bestaat? Ik leg het jou in ‘t kort even uit: je verstuurt je freebie, je stelt jezelf voor, je geeft je lezer een waardevolle tip, je opent de conversatie en tot slot heb je het over je aanbod. Graag meer weten hierover? In deze blogpost ontdek je hoe je je welcome sequence precies opbouwt.
Nieuwsbrief
En een nieuwsbrief? Dat is uiteraard een e-mail die je verstuurt op regelmatige basis. Enkel zo blijf je top of mind bij je ideale klant. Het doel van deze mails: ervoor zorgen dat je subscriber wil blijven door vertrouwen en betrokkenheid op te bouwen en met deze persoon te verbinden.
Hoe je ervoor zorgt dat je ideale klant elke keer opnieuw uitkijkt naar een nieuwsbrief van jou? Ik verklap je met veel plezier mijn geheim: storytelling. Wil jij graag aan de slag gaan met deze bouwstenen en ontdekken hoe je storytelling nu verwerkt in je nieuwsbrieven? Zet je op de wachtlijst van mijn nieuwe cursus! 🥰