Hoi, ik ben Hanna

Benieuwd naar case stories van organisaties met impact? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief en ontvang frisse inzichten rond onder andere duurzaamheid en sociale verandering.

Mijn samenwerking met Op Wandel

Met Op Wandel helpt Dorien mensen om bewuster te leven, meer tijd in de natuur door te brengen en met vertrouwen op pad te gaan. Haar passie voor natuur, rust en persoonlijke groei sluit naadloos aan bij mijn eigen missie: organisaties ondersteunen die de wereld een stukje mooier maken.

Diensten: copywriting

Over Op Wandel

Dorien Draps is de vrouw achter Op Wandel, een inspirerend platform voor liefhebbers van de buitenlucht en slow living. Met haar blog, podcast en de Op Wandel Academy helpt ze mensen om bewuster te leven, meer tijd in de natuur door te brengen en met vertrouwen op pad te gaan. Haar passie voor natuur, rust en persoonlijke groei sluit naadloos aan bij mijn eigen missie: organisaties ondersteunen die de wereld een stukje mooier maken.

Over het project

Dorien nam contact op met mij omdat ze hulp nodig had met haar mailfunnels. Ze vertelde me dat ze ooit zelf copywriter geweest is en in reclamebureaus gewerkt heeft, maar dat ze nu tot de conclusie kwam dat haar eigen mails en webcopy schrijven een enorme energiezuiger voor haar zijn.

Ik stel het zo lang uit dat warme leads verloren gaan, en da’s zonde. Mijn huidige mailtjes kunnen ongetwijfeld ook een pak beter, zeker gezien ik nu zo diep in mijn eigen materie zit. Daarom wou ik even bij jou polsen of jij ruimte en goesting hebt om mijn mailfunnels mee op punt te zetten?”

Je snapt het: van zulke mailtjes word ik heel enthousiast. Omdat ik me helemaal kan vinden in de missie van Dorien én omdat ik het altijd fantastisch vind als mijn klanten het belang inzien van e-mailmarketing.

Na een heel fijn intakegesprek ging ik aan de slag met de mailfunnels voor Op Wandel.

  1. De eerste funnel waarmee ik aan de slag ging, was de funnel voor het gratis e-book. Potentiële klanten die dit gratis e-book downloaden automatisch in een funnel terecht van acht mails. Hierin worden ze uitgenodigd om met korting in de Op Wandel Academy te stappen.
  1. Daarna was het tijd voor de mailfunnel van de gratis testmodule. Schrijf je je in om een gratis module te bekijken van start-to-hike? Dan kom je in deze sequence terecht. Ook hier worden potentiële klanten gemotiveerd om de testmodule te bekijken en worden ze uitgenodigd om zich in te schrijven voor alle lessen met korting.
  1. En tot slot de laatste mailfunnel: de motivatiemails voor start-to-hike zelf. Iedereen die de cursus aankoopt, wordt echt in de watten gelegd. Om de twee weken ontvang je als cursist een leuk mailtje, omdat dit het ideale tempo is om de cursus te volgen. Zo word je telkens weer gemotiveerd om een nieuwe les te volgen.

Even meekijken naar het resultaat?

Mail 1: Hey start-to-hiker
Mail 4: Maar Dorien, is hiken wel iets voor mij?

Wat vindt Dorien van onze samenwerking?

“Er staan altijd heel wat taken op mijn to-dolijstje, waaronder copywriting. Een belangrijke taak, want goede mails of salespagina’s schrijven doen heel veel voor je bedrijf en dragen ook bij aan de klantenervaring. Maar hoewel ik zelf copywriter ben, vond ik het heel uitputtend om voor mijn eigen zaak zoveel teksten te schrijven. Omdat ik zelf zo diep in de materie zit, is het moeilijk om me niet te verliezen in details en leuke invalshoeken te vinden. 

Waarom ik voor Hanna gekozen heb als copywriter? Hanna is niet zomaar een copywriter, maar ook een echte ondernemer. Dat zie je op de manier waarop ze haar business vormgegeven heeft. Ze heeft oog voor branding en storytelling. En omdat ze zelf onderneemt, vertrouw ik erop dat ze weet waar ik nood aan heb en welke knoppen er in mijn onderneming nog mogen worden ingedrukt. Daarnaast vind ik het ook leuk dat Hanna verder kijkt dan de teksten, maar ook naar de onderneming erachter. Want achter een copyvraag schuilt vaak een ondernemingsvraag, en daar dacht ze altijd mee over na. Ook zonder dat ik het moest vragen.

“Hanna is niet zomaar een copywriter, maar ook een echte ondernemer. Ze kijkt verder dan de tekst, maar ook naar de onderneming erachter”

Wat ik het fijnst vind aan onze samenwerking is de vlotte en duidelijke communicatie. Geen onnodige mails, dat vind ik de max. 😊 We hebben elkaar één keer gesproken, maar toch lijkt het alsof we al lang met elkaar samenwerken. Bij de mailfunnels had ze snel door wat ik bedoelde en heb ik amper feedback moeten geven. De afgeleverde teksten vind ik dan ook supergoed. Mijn tone of voice heeft Hanna snel overgenomen en ook de doelgroep heeft ze goed begrepen. De teksten zijn foutloos en er zitten leuke haakjes in. Kortom: ik raad je Hanna aan als copywriter omdat het fijn is om ontzorgd te worden, te kunnen delegeren wat je zelf niet graag doet en omdat ze een copywriter is die haar vak kent.”

Gerelateerde blogposts

Mijn samenwerking met The Fat Lady

Toen ik ondertussen al meer dan tien jaar geleden een stage mocht uitzoeken voor mijn opleiding journalistiek, sprong The Fat Lady – toen nog 'Het Salon' – mij meteen in het oog. Dat ik hen zoveel jaar later tot mijn klanten mag rekenen, is zeker een full circle moment.

Mijn samenwerking met Bossy

Bossy is een veelzijdig platform voor ondernemende vrouwen die elkaar inspireren. Met het online platform, het Bossy Magazine, de Bossy Paper én Bossy TV biedt het bedrijf van Dorien Camps een unieke mix van verhalen en inzichten.

Mijn samenwerking met Syntra

Als copywriter mocht ik de volledige redactie van het BOOST 7.0 magazine van Syntra Midden-Vlaanderen op mij nemen. Dit magazine inspireert met een mix van succesverhalen, praktische tips en opleidingen die lezers motiveren om hun ondernemersdroom waar te maken.

Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Hi, ik ben Hanna

Ik hielp de afgelopen jaren al meer dan 100 ondernemers zoals jij om met doeltreffende teksten meer klanten aan te trekken. Mijn aanpak? Een unieke combinatie van empathie, creativiteit, een journalistieke achtergrond en bewezen technieken binnen copywriting, neuromarketing en storytelling.

Wat denk je ervan om hier binnenkort zelf tussen te staan?

Gratis All Aboard mailbunch

20 eerlijke en waardevolle mails (& werkboek) die je aan boord laten van de trein richting authentieke en converterende nieuwsbrieven.