Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Maak jij deze vijf veelgemaakte fouten op je website?

Als ondernemer is je website je belangrijkste troef. Het is de plek waar je potentiële klant je beter leert kennen, waar je vertrouwen opbouwt en waar je bezoeker uiteindelijk ook overgaat tot een aankoop of een aanvraag voor een samenwerking. Maak jij één of meer van deze vijf veelgemaakte fouten? Door ze op te lossen, neem jij meteen een grote sprong vooruit.

1. Het is ‘above the fold’ niet duidelijk wat je doet

Eerst even voor de duidelijkheid: met ‘above the fold’ wordt het deel van je homepagina bedoeld dat zichtbaar is zonder te scrollen. Dit stuk is het eerste wat je bezoekers zien, het is dus enorm belangrijk dat je hier meteen duidelijk maakt wat je doet en wat jou onderscheidt. Zorg hier dus voor een duidelijke, beknopte boodschap door middel van een kop, een subtitel of een korte intro en een sterke call-to-action.

2. Je website gaat te veel over jou

Als ondernemer wil je duidelijk maken wie je bent en wat je doet. Het is dan ook een valkuil om het op je website te veel over jezelf te hebben, zonder in te gaan op wat je bezoekers eigenlijk willen weten. Waar je beter wel op focust? Op hoe je hen kan helpen, welke problemen je oplost en naar welk resultaat je hen brengt. Hou hiervoor ‘WIIFM’ in je achterhoofd – dat staat voor What’s in it for me? Zo schrijf je je content vanuit het perspectief van je bezoeker. Voeg zeker ook reviews van klanten toe om je beweringen te ondersteunen.

3. Je hebt geen sterke call-to-actions toegevoegd aan je pagina’s

Een call-to-action is een uitnodiging aan je bezoeker om een bepaalde actie te ondernemen. Denk maar aan het invullen van een formulier om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief, het inplannen van een kennismakingsgesprek of gewoon het ontdekken van een andere pagina op je website. Zonder een duidelijke CTA weet je bezoeker niet wat de volgende stap is, met een CTA leid je hem met gemak door je website. Hierdoor blijft je bezoeker niet alleen veel langer, maar is de kans ook veel groter dat hij effectief de acties onderneemt die jij voor ogen hebt.

4. Je laat belangrijke vragen onbeantwoord

Wanneer je websitebezoekers cruciale informatie missen, verlaten ze je website wellicht zonder actie te ondernemen. Misschien is het niet helemaal duidelijk wat je precies aanbiedt? Of misschien weten ze niet hoeveel het hen zal kosten? Identificeer de belangrijkste vragen die je doelgroep heeft en zorg ervoor dat je ze duidelijk, maar niet té uitgebreid beantwoordt op je website. Hiervoor kan je ook een FAQ-sectie toevoegen op je diensten- of productpagina’s. Dat deed ik zelf trouwens ook bij mijn diensten en bij mijn cursus Mailbox Stories.

5. Je hebt je teksten zelf geschreven

Het schrijven van effectieve websiteteksten is een vak apart. Als copywriter begrijp ik de psychologie van de marketing en weet ik hoe ik teksten moet schrijven die converteren. Daarnaast sta ik als extern persoon buiten je bedrijf. Daarom voel ik goed aan welke vragen ik je moet stellen en welke informatie er uiteindelijk in je tekst moet staan. En hoewel een samenwerking met een copywriter een investering kan lijken, is het vaak heel kostenefficiënt op lange termijn. Als jij meteen extra verkopen hebt door mij, dan is dat de stap naar een samenwerking toch helemaal waard? 😉

Het optimaliseren van je websiteteksten maakt een groot verschil in je conversie. Voel je enthousiasme en nieuwsgierigheid om te ontdekken hoe een samenwerking met mij jou vooruithelpt? Ontdek dan zeker mijn aanbod rond websiteteksten of mijn all-inaanbod. En wie weet zie ik je dan binnenkort wel in een kennismakingsgesprek?

Gerelateerde blogposts

Hou je teksten simpel en duidelijk

Vaak gebeurt er bij ondernemers een opmerkelijk fenomeen. Schrijven ze teksten voor hun zaak? Dan veranderen ze in een serieus, professioneel en complex iemand. Toch is dat niet zo’n goed idee. In deze blogpost leg ik je graag uit waarom en hoe je het best wél aanpakt.

Storytelling en de magie van de tegenwoordige tijd

Vertel je een verhaal? Dan heb je wellicht de neiging om dit in de verleden tijd te schrijven. Logisch denk je: het is dan ook gisteren, vorige week of zelfs al vijf jaar geleden gebeurd. Toch loont het om je verhaal af en toe in de tegenwoordige tijd uit de doeken te doen. Ik verklap je in deze blogpost graag de voordelen hiervan.

Een sterke openingszin – dé manier om je lezer in je verhaal te trekken

Een goed verhaal is één ding, maar hoe zorg je ervoor dat je lezer je verhaal ook leest? Dan is het vooral belangrijk dat je een prikkelende openingszin hebt. Een zin die ervoor zorgt dat je lezer in je tekst gezogen wordt. Want goed begonnen is half gewonnen, toch?

Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Hi, ik ben Hanna

En ik ben van mening dat copywriting en marketing enkel nog zouden mogen focussen op het vertellen van betekenisvolle verhalen. Zonder te manipuleren, zonder valse beloften, zonder je een slecht gevoel te geven over jezelf. Want jouw teksten hebben maar één doel: jouw droomklanten alle informatie geven die ze nodig hebben, zodat ze doordacht voor jou kunnen kiezen.

Wat denk je ervan om hier binnenkort zelf tussen te staan?

Gratis All Aboard mailbunch

20 eerlijke en waardevolle mails (& werkboek) die je aan boord laten van de trein richting authentieke en converterende nieuwsbrieven.