Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

An Van de Wal over haar ervaring met Mailbox Stories

An is de gedreven fotograaf achter Lumiere Photography en focust zich vooral op portretten en personal branding voor ondernemers en kmo's. Wil je weten wat ze van het online programma Mailbox Stories vond? Je leest het hier.
Tools: Mailbox Stories

Wie is An?

An is de gedreven fotograaf achter LumierePhotography en focust zich vooral op portretten en personal branding voor ondernemers en kmo’s. Ze legt het leven – en bij uitbreiding de mensen die voor haar lens staan – graag vast zoals het is. Zo helpt ze jou aan spontane en sterke foto’s die je verhaal vertellen, om te gebruiken op onder andere je website en je sociale media.

Wat vindt An van Mailbox Stories?

“Sinds ik met Mailbox Stories aan de slag ging, blokkeer ik om de veertien dagen een blok van twee à drie uur om mijn nieuwsbrief te schrijven. Als ik tussendoor op een idee kom, schrijf ik het neer voor mijn volgende nieuwsbrief. Ik merk dat ik mijn nieuwsbrieven vlotter en sneller schrijf. De verhalendatabank die je bij het programma krijgt zorgt er ook voor dat ik sneller een verhaal klaar heb of al meteen weet waarover ik wil schrijven.

Ik merk ook dat nieuwsbrieven echt helpen om top of mind te blijven. Dat is nog maar eens gebleken onlangs: ik ontving een antwoord op een nieuwsbrief van iemand waarvoor ik normaal gezien zes maanden geleden een opdracht ging doen. Nu schreef ze dat ze graag wilde samenwerken met mij voor teamfoto’s.”

“Veel ondernemers zien het versturen van nieuwsbrieven nog steeds als ondergeschikt aan sociale media, terwijl je bereik veel hoger ligt. De open rate van mijn nieuwsbrieven is al met 10% gestegen en ik krijg er ook meer reactie op.”

“De open rate van mijn nieuwsbrieven is al met 10% gestegen en ik krijg er ook meer reactie op. Lezers antwoorden op een vraag of sturen me spontaan een berichtje terug. De tijd en energie die ik besteed aan mijn verschillende marketingkanalen zijn nu veel meer in evenwicht. Vroeger postte ik bijna uitsluitend op sociale media, nu zorg ik ervoor dat er regelmatig een nieuwsbrief verstuurd wordt.

Het bereik is ook veel groter met mijn nieuwsbrief dan mijn posts op sociale media, want daar weet je niet wie ze ziet en leest. Wie je nieuwsbrief écht niet meer wil lezen, zal zich wel uitschrijven. Maar ook andersom: als je mijn nieuwsbrief écht wil krijgen, lees je hem vaak ook. 

Wat ik het meest waardevol vind aan het programma zijn de vele voorbeelden die Hanna geeft — bijvoorbeeld wat je wel en beter niet doet en het uitwerken van een volledige nieuwsbrief in module vier aan de hand van verschillende stappen van de Mailbox Stories-methode. Ook de template van verhalenbank, de module over welcome sequences (die ik nu ook opzette), de bijhorende community, de persoonlijke feedback van Hanna, … heel uitgebreid allemaal!

Ik raad Mailbox Stories absoluut aan. Ik denk dat veel ondernemers het versturen van nieuwsbrieven nog steeds als ondergeschikt aan sociale media zien, terwijl je bereik eigenlijk veel hoger ligt. Ik heb sowieso meer oog voor een verhaallijn, want ik merk dat daar meer respons op komt.”

Gerelateerde blogposts

Ilse Beulens over haar ervaring met Mailbox Stories

Ilse is de creatieve kracht achter My Cro-Shed, een knus plekje waar haken en gezelligheid centraal staan. Wil je weten waarom ze koos voor Mailbox Stories en wat ze van het programma vond? Je leest het hier.

Mijn samenwerking met fotograaf Sarah Dominguez

Sarah is een fotograaf die de unieke band en de spontane emoties binnen je gezin in een warme sfeer vastlegt. Wil je weten waarom ze koos voor een samenwerking, welke teksten Sarah uit handen gaf en wat ze van onze samenwerking vond? Je leest het hier.

Mijn samenwerking met Emma Verhaeghe van Emma’s Roadmap & Even Eropuit

Emma is de bezielster achter de reisblogs Emma's Roadmap en Even Eropuit. Wil je weten waarom ze koos voor een samenwerking, welke teksten Emma uit handen gaf en wat ze van onze samenwerking vond? Je leest het hier.

Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Hi, ik ben Hanna

Ik hielp de afgelopen jaren al meer dan 100 ondernemers zoals jij om met doeltreffende teksten meer klanten aan te trekken. Mijn aanpak? Een unieke combinatie van empathie, creativiteit, een journalistieke achtergrond en bewezen technieken binnen copywriting, neuromarketing en storytelling.

Wat denk je ervan om hier binnenkort zelf tussen te staan?

Gratis All Aboard mailbunch

20 eerlijke en waardevolle mails (& werkboek) die je aan boord laten van de trein richting authentieke en converterende nieuwsbrieven.