Benieuwd naar
mijn verhaal?

HannaStruyvelt

De kracht van verhalen

Als ondernemer sta jij volledig achter wat je aanbiedt. En uiteraard wil je je aanbod graag met zoveel mogelijk mensen delen. Maar laat mij raden: je haat het om de typische verkooptechnieken toe te passen om klanten over de streep te trekken. Je weet niet wat je klant graag wil horen en daarom heb je geen flauw idee wat je precies moet schrijven.

Je hoorde al over de kracht van verhalend schrijven, maar vraagt jezelf af hoe je hier in hemelsnaam moet aan beginnen. Door teksten te delen die niet helemaal bij jou en je zaak passen, besef je dat je klanten misloopt en zelfs de verkeerde klanten aantrekt. Jouw droomklant voelt zich jammer genoeg niet aangesproken en onderneemt daarom geen actie.

Wat jij wil is authentiek, persoonlijk en helder communiceren,
helemaal vanuit hoe jij echt bent.

Juist? Dat dacht ik al. Als copywriter met een focus op storytelling, help ik jou verbinden met jouw droomklant. Want verhalen verbinden en zetten aan tot actie. Verhalen zorgen voor een diepere connectie.

Wist je dat 95% van de beslissingen die we maken gedreven zijn door emoties? Pas daarna verantwoorden we deze beslissingen op een rationele manier. Cijfers en feiten hebben dus zeker nog hun nut, maar het is van belang dat je eerst je lezer weet te raken met je woorden.

Ontwerp zonder titel (33)

We are all storytellers. Want we doen het al sinds de oertijd. Het zit in onze genen om informatie op een verhalende manier te brengen, omdat het zo duidelijker wordt en beter blijft hangen.

We are all storytellers. Want ik ben een storyteller, maar jij bent dat ook. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen verhalen te vertellen heeft. Soms heb je gewoon wat hulp nodig om ze te vinden en ze op de juiste manier te formuleren.

Zomerse avonturen

Zelf ben ik al van jongs af aan geïnteresseerd in taal en geboeid door verhalen. Het is dan ook geen verrassing dat Nederlands mijn lievelingsvak was. En mijn favoriete speelgoed? Dat was de dictafoon van mijn grootouders die altijd op een vast plekje in de kast lag bij hen. Ik nam interviews af van iedereen die ik tegenkwam om hun verhaal te ontdekken. Nieuwsgierig, ik? Een beetje. 😉 In de zomer schreef ik dan weer verhalen aan mijn persoonlijke picknicktafel. Ik verzon allerlei scenario’s en schreef alles neer wat in mij opkwam. Heerlijk vond ik dat!

Die fascinatie voor de Nederlandse taal en de nieuwsgierigheid naar het verhaal van anderen heeft mij nooit echt losgelaten. Na het middelbaar koos ik dan ook voor de opleiding journalistiek met de specialisatie ‘schrijven’. Tijdens en na mijn opleiding deed ik relevante ervaring op in het werkveld bij onder andere contentbureau The Fat Lady dat zich focust op content marketing en storytelling en als webredacteur op de communicatie- en marketingafdeling van Arteveldehogeschool. Sinds begin 2019 werk ik als zelfstandig copywriter en verbind ik ondernemers zoals jij met hun droomklanten dankzij authentieke en impactvolle verhalen.

Even kennismaken?