Jouw teksten vol vertrouwen uit handen geven. Hoe zou dat voelen voor jou?

Wellicht heb jij ook al gemerkt dat het niet eenvoudig is om uit te leggen wat je doet en welke impact dat precies heeft.

Hi, ik ben Hanna

Toen ik voor de eerste keer de essentie van iemands verhaal vastlegde en ik daarna te horen kreeg ‘wauw, dat klinkt helemaal als mij’ en ‘alles wat ik wilde vertellen zit erin’, wist ik het zeker: hiermee wil ik verder. Daarom help ik jou graag met het vinden van de juiste woorden.


En, nee. Dat zijn geen woorden vol misleidende verkooptactieken die uit de mond van elke stofzuigerverkoper zouden kunnen komen. Het zijn woorden waar ik heel bewust over nadenk. Ik ben dan ook van mening dat copywriting en marketing enkel nog zouden mogen focussen op het vertellen van betekenisvolle verhalen. Zonder te manipuleren, zonder valse beloften, zonder je een slecht gevoel te geven over jezelf.


Want je teksten hebben maar één doel: jouw droomklanten alle informatie geven die ze nodig hebben, zodat ze doordacht voor jou kunnen kiezen. Tijdens onze samenwerking kom ik graag tot de kern van jouw verhaal, zodat we dit op een persoonlijke en eerlijke manier in de wereld kunnen zetten. Op die manier fungeren jouw teksten als een sterke basis, waardoor je je zelfverzekerd voelt om je te tonen aan je droomklant. Zo steek je er met kop en schouders bovenuit, zonder dat je het gevoel hebt dat je op je tenen moet staan.

Hoe het allemaal begon

Mijn interesse in taal en verhalen gaat al heel ver terug. Mijn lievelingsvak op school? Inderdaad, Nederlands. En mijn favoriete object als prille tiener – naast mijn lichtblauwe metallic discman – was de dictafoon van mijn grootouders. Die lag altijd op een vast plekje in hun ingebouwde kast in de naaikamer. Zij gebruikten het nooit, maar ik vond het een magisch toestel. In de zomer spendeerde ik heel wat tijd bij hen, dus iedereen die over de vloer kwam bij hen moest eraan geloven. Geïnterviewd worden door een veel te nieuwsgierige en giechelende 10-jarige.

En thuis, daar had ik een kleine picknicktafel in de tuin – mijn eigen bureau. Ik verzon er allerlei verhalen die ik dan trots opschreef en ging tonen aan mijn ouders. Die fascinatie voor de Nederlandse taal liet mij nooit echt los. En ook de nieuwsgierigheid naar het verhaal van anderen werd alleen maar groter. Na het middelbaar koos ik dan ook voor de opleiding journalistiek met focus op schrijven. Tijdens en na mijn opleiding deed ik relevante ervaring op in het werkveld. Zo flakkerde de liefde voor storytelling helemaal op in contentmarketingbureau The Fat Lady. En na mijn laatste functie op de communicatie- en marketingafdeling van Arteveldehogeschool, koos ik met heel veel enthousiasme voor het ondernemerschap.

Mijn ochtenddilemma’s in Bossy Magazine

Kies ik voor een pyjama of een stijlvolle outfit om thuis te werken? Wil ik zekerheid in het leven of vrijheid? Bossy Magazine schotelde mij enkele van hun ochtenddilemma’s voor.

Slow living

Ik ben graag creatief met woorden, maar ook met mijn handen. Zo kom ik helemaal uit mijn hoofd, wat vaak wel nodig is na een dagje schrijven. Schilderen, tekenen, breien, keramiek, … Ik probeer het allemaal met veel enthousiasme uit. En over creativiteit gesproken: ik kies graag voor creativiteit van eigen bodem. Ik heb dan ook een zwak voor lokale en ambachtelijke merken die bewust ondernemen.


Wat ik nog graag doe? Wandelen. Het liefst in de natuur, maar als het niet anders kan, kies ik gewoon voor een blokje om in het dorp. Daarnaast ben ik een echt familiemens. Een week samen in een cottage in de Ardennen vertoeven, zalig! En hoeveel ik ook hou van die eindeloze zomerdagen – gooi daar nog wat sneeuw en een kerstboom bovenop en het plaatje is voor mij compleet. In het algemeen ben ik enorm te vinden voor die slow living vibe. Minder haasten, meer tijd en aandacht voor zaken die er écht toe doen.

Benieuwd naar mijn werk als copywriter?

Gratis All Aboard mailbunch

20 eerlijke en waardevolle mails (& werkboek) die je aan boord laten van de trein richting authentieke en converterende nieuwsbrieven.