Ik schrijf voor organisaties die de wereld beter maken.

De afgelopen jaren hielp ik talloze ondernemers om met doeltreffende teksten meer klanten aan te trekken. Maar ik merkte iets op: sommige opdrachten gaven me energie, terwijl andere me leegzogen. Er miste iets.

Na wat reflectie en bijsturen viel alles op zijn plek: ik schrijf het liefst voor organisaties die de wereld beter maken. Organisaties die écht een verschil maken, zoals non-profitorganisaties met initiatieven rond natuur, duurzaamheid, kunst & cultuur of algemeen welzijn. Dat is waar mijn hart ligt.

Een beweging in de juiste richting

Met krachtige teksten help ik maatschappelijk relevante organisaties om hun boodschap helder en inspirerend te verwoorden. Want sterke communicatie doet meer dan informeren: het raakt, beweegt en zet mensen aan tot actie.

En ik geloof dat we samen een beweging kunnen creëren in de juiste richting. Hoe ik dat doe? Met een unieke mix van empathie, creativiteit, een journalistieke achtergrond en bewezen technieken binnen copywriting, storytelling en neuromarketing.

De missie van jouw organisatie verdient woorden die gehoord én gevoeld worden. En die schrijf ik met veel plezier en oprechte betrokkenheid.

Hoe het allemaal begon

Mijn interesse in taal en verhalen gaat al heel ver terug. Mijn lievelingsvak op school? Inderdaad, Nederlands. En mijn favoriete object als prille tiener – naast mijn lichtblauwe metallic discman – was de dictafoon van mijn grootouders.

Die lag altijd op een vast plekje in hun ingebouwde kast in de naaikamer. Zij gebruikten het nooit, maar ik vond het een magisch toestel.

In de zomer spendeerde ik heel wat tijd bij hen, dus iedereen die over de vloer kwam bij hen moest eraan geloven. Geïnterviewd worden door een veel te nieuwsgierige en giechelende 10-jarige.

En thuis, daar had ik een kleine picknicktafel in de tuin – mijn eigen bureau. Ik verzon er allerlei verhalen die ik dan trots opschreef om aan mijn ouders te tonen.

Mijn stap naar het ondernemerschap

Die fascinatie voor de Nederlandse taal liet mij nooit echt los. En ook de nieuwsgierigheid naar het verhaal van anderen werd alleen maar groter. Na het middelbaar koos ik dan ook voor de opleiding journalistiek met focus op teksten schrijven.

Tijdens en na mijn opleiding deed ik relevante ervaring op in het werkveld. Zo flakkerde de liefde voor copywriting, content marketing en storytelling helemaal op in contentmarketingbureau The Fat Lady. Wat begon als een stage groeide uit tot een waardevolle samenwerking, want vandaag mag ik hen ook tot mijn klanten rekenen.

En na mijn laatste functie op de communicatie- en marketingafdeling van Arteveldehogeschool, koos ik met heel veel enthousiasme voor het fulltime ondernemerschap. Ondertussen schoolde ik me nog bij in onder andere persuasive copywriting en neuromarketing.

Minder haast, meer aandacht

Ik ben graag creatief met woorden, maar ook met mijn handen. Zo kom ik helemaal uit mijn hoofd, wat vaak wel nodig is na een dagje schrijven. Schilderen, tekenen, breien, keramiek of punch needling – ik probeer het allemaal met veel enthousiasme uit.

Wat ik nog graag doe? Wandelen. Het liefst in de natuur, maar als het niet anders kan, kies ik gewoon voor een blokje om in het dorp. Daarnaast ben ik een echt familiemens. Een week samen in een chalet in de Ardennen vertoeven, zalig!

En hoeveel ik ook hou van die eindeloze zomerdagen – gooi daar nog wat sneeuw en een kerstboom bovenop en het plaatje is voor mij compleet. In het algemeen ben ik enorm te vinden voor slow living. Minder haasten, meer tijd en aandacht voor zaken die er écht toe doen.

Ook op zoek naar woorden die gevoeld worden?

Gratis All Aboard mailbunch

20 eerlijke en waardevolle mails (& werkboek) die je aan boord laten van de trein richting authentieke en converterende nieuwsbrieven.