Copywriting is schrijven met het oog op conversie

En dat is exact wat ik met mijn unieke aanpak voor jou doe.

Als ondernemer besef je ongetwijfeld het belang van sterke teksten. Dat weet ik omdat je momenteel op mijn website vertoeft én mijn over mij-pagina aan het lezen bent. Logisch, want je wil graag weten wie de persoon achter het bedrijf is. Daar ben je zeker niet alleen in — veel ondernemers willen eerst een klik voelen voor ze overgaan tot actie.

Net op het vlak van actie ondernemen spant het schoentje. Je voelt dat je conversie nog een stuk beter zou kunnen, maar je vindt het niet simpel om potentiële klanten te overtuigen om bij jou te kopen. Zelf heb je geen kaas gegeten van copywriting — ieder zijn vak toch? En als je aan ChatGPT vraagt om een over mij-pagina of een nieuwsbrief te schrijven, krijg je een resultaat waar je niet meteen blij van wordt.

Het kan ook anders

De afgelopen jaren hielp ik al meer dan 100 ondernemers zoals jij om met doeltreffende teksten meer klanten aan te trekken. Mijn aanpak? Een unieke combinatie van empathie, creativiteit, een journalistieke achtergrond en bewezen technieken binnen copywriting, neuromarketing en storytelling.

En net die combinatie is de reden waarom jouw investering in onze samenwerking wél geld opbrengt. Ik help je naar een hogere conversie en omzet, een professionele uitstraling en merkconsistentie en bovendien ook heel wat tijdwinst. Want dat staren naar een pinkende cursor op een blanco Google Docs? Dat is vanaf nu verleden tijd.

Hoe het allemaal begon

Mijn interesse in taal en verhalen gaat al heel ver terug. Mijn lievelingsvak op school? Inderdaad, Nederlands. En mijn favoriete object als prille tiener – naast mijn lichtblauwe metallic discman – was de dictafoon van mijn grootouders. Die lag altijd op een vast plekje in hun ingebouwde kast in de naaikamer. Zij gebruikten het nooit, maar ik vond het een magisch toestel.

In de zomer spendeerde ik heel wat tijd bij hen, dus iedereen die over de vloer kwam bij hen moest eraan geloven. Geïnterviewd worden door een veel te nieuwsgierige en giechelende 10-jarige. 🤭 En thuis, daar had ik een kleine picknicktafel in de tuin – mijn eigen bureau. Ik verzon er allerlei verhalen die ik dan trots opschreef om aan mijn ouders te tonen.

Mijn stap naar het ondernemerschap

Die fascinatie voor de Nederlandse taal liet mij nooit echt los. En ook de nieuwsgierigheid naar het verhaal van anderen werd alleen maar groter. Na het middelbaar koos ik dan ook voor de opleiding journalistiek met focus op teksten schrijven.

Tijdens en na mijn opleiding deed ik relevante ervaring op in het werkveld. Zo flakkerde de liefde voor copywriting, content marketing en storytelling helemaal op in contentmarketingbureau The Fat Lady. En na mijn laatste functie op de communicatie- en marketingafdeling van Arteveldehogeschool, koos ik met heel veel enthousiasme voor het fulltime ondernemerschap. Ondertussen schoolde ik me nog bij in onder andere persuasive copywriting en neuromarketing.

Bossy Magazine

Is schrijven je tweede natuur? Of kost het je net veel moeite om content te creëren? Ann-Sophie, Dorien en Ester vertellen je hoe zij groeien door de samenwerking met mij als copywriter.

Minder haast, meer aandacht

Ik ben graag creatief met woorden, maar ook met mijn handen. Zo kom ik helemaal uit mijn hoofd, wat vaak wel nodig is na een dagje schrijven. Schilderen, tekenen, breien, keramiek of punch needling – ik probeer het allemaal met veel enthousiasme uit.

Wat ik nog graag doe? Wandelen. Het liefst in de natuur, maar als het niet anders kan, kies ik gewoon voor een blokje om in het dorp. Daarnaast ben ik een echt familiemens. Een week samen in een chalet in de Ardennen vertoeven, zalig!

En hoeveel ik ook hou van die eindeloze zomerdagen – gooi daar nog wat sneeuw en een kerstboom bovenop en het plaatje is voor mij compleet. In het algemeen ben ik enorm te vinden voor slow living. Minder haasten, meer tijd en aandacht voor zaken die er écht toe doen.

Benieuwd naar mijn werk als copywriter?

Gratis All Aboard mailbunch

20 eerlijke en waardevolle mails (& werkboek) die je aan boord laten van de trein richting authentieke en converterende nieuwsbrieven.