Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Get inspired – 7 niet te missen podcasts

Wanneer ik repetitieve taken moet uitvoeren of alleen een wandeling maak, kies ik er vaak voor om ondertussen een podcast te luisteren. De laatste maanden verzamelde ik er een aantal waar ik graag naar luister en vandaag deel ik dat lijstje met veel plezier met jou!

WAT ZIJ WIL

Hanan Challouki is een creatieve ondernemer en expert in inclusieve communicatie. Met haar podcast Wat Zij Wil brengt ze eerlijke conversaties met vrouwen die hun eigen inspirerende verhaal willen delen. Onder andere Chrostin, Farah El Bastani en Sabine Peeters – een van mijn lieve klanten trouwens! – passeerden al de revue.

50 KOFFIES

50 koffies van Yana Smits en Nadia El Makhfi dompelt je onder in de wereld van topondernemers. Ze nodigen bekende ondernemers en experten uit om te praten over tien verschillende thema’s: finance, marketing, sales, netwerken, persoonlijke ontwikkeling, creativiteit, economie, female empowerment, ondernemerschap en gezondheid. Er zijn vijf podcasts per onderwerp, waarvan de vijfde podcast telkens bestaat uit een panelgesprek met jonge ondernemers.

GENERATION WOW

Deze podcast voorziet je onder het motto ’empower your network’ van bruisende gesprekken met inspirerende en ondernemende vrouwen. Onder meer Sofie Dumont en Kim Van Oncen vertellen je over hoe zij een wow-gevoel creëren binnen hun community. Generation WOW staat voor kwaliteit, content en een portie ‘contentement‘.

SUSTAINABABBELS

Duurzaamheid is een cruciaal topic. Daarom gaat Britt in Sustainababbels in gesprek met duurzame ondernemers over hun uitdagingen, oplossingen en toekomstvisie. Deze podcast heeft één doel: zoveel mogelijk ondernemende mensen goesting en handvaten geven om ook een positieve impact te maken.

NETWERK ONDERNEMEN

Ondernemerschap staat centraal in deze podcast. In iedere aflevering wordt steeds één van Belgium’s finest ondernemers uitgenodigd op de sofa. Uiteenlopende onderwerpen als mentorschap, de ‘war for talents’ en creativiteit komen aan bod.

BAANBREEKSTERS

Deze podcast van Knack Weekend zet baanbrekende Belgische vrouwen in de kijker. Vrouwen met een uitzonderlijk verhaal die België en in sommige gevallen zelfs de wereld veranderd hebben. Zo laat Baanbreeksters je zowel kennismaken met de eerste Belgische journaliste als met de eerste grote Belgische modeontwerpster.

#WEETIKVEEL

#weetikveel is niet enkel een televisieprogramma, maar ook een podcast van Radio 1. Presentator Kobe Ilsen stelt vragen over kleine dingen in een grote wereld. Blijf up-to-date dankzij afleveringen over energie, Bitcoins en Oekraïne, maar laat je ook verrassen door topics als charisma, buitenaards leven en de Italiaanse maffia. Voor ieder wat wils dus!


Heb je nog een andere favoriete podcast of heb je er zelf één? Laat het me even weten, dan luister ik graag!

Gerelateerde blogposts

7 tips om meer hygge te werken

Wat meer hygge aan je werkplek toevoegen: je maakt je werkdag er niet alleen knusser, maar ook productiever mee. Maar hoe doe je dat nu precies? In deze blogpost geef ik je graag zeven tips die ik zelf graag toepas.

Mijn zwak voor bewuste ondernemers

Toen ik een aantal jaren geleden als copywriter startte, hapte ik als onzekere beginner toe op elke aanvraag. “Elke opdracht telt”, was toen nog hoe ik erover dacht. Schrijven over beursstanden, waterverzachters en zonnepanelen? Het passeerde allemaal de revue. Uiteraard deed ik mijn best voor elke tekst, maar toch voelde ik meteen: dit zou het niet worden op lange termijn.

De schoonheid van taalleemtes

Als copywriter merk ik ze soms op: taalleemtes of een tekort aan woorden in de Nederlandse taal. Ik besloot om er even dieper in te duiken en de mooiste woorden te zoeken waar geen Nederlandse vertaling voor is. Klaar? Hier komen ze!

Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Hi, ik ben Hanna

En ik ben van mening dat copywriting en marketing enkel nog zouden mogen focussen op het vertellen van betekenisvolle verhalen. Zonder te manipuleren, zonder valse beloften, zonder je een slecht gevoel te geven over jezelf. Want jouw teksten hebben maar één doel: jouw droomklanten alle informatie geven die ze nodig hebben, zodat ze doordacht voor jou kunnen kiezen.

Wat denk je ervan om hier binnenkort zelf tussen te staan?

Gratis All Aboard mailbunch

20 eerlijke en waardevolle mails (& werkboek) die je aan boord laten van de trein richting authentieke en converterende nieuwsbrieven.