Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Ben jij een slow entrepreneur?

Soms lijkt het wel alsof snelheid en drukte de norm lijken. Hoe drukker, hoe succesvoller? Daar geloof ik niet in. Slow entrepreneurship gaat om bewustzijn, geduld en duurzaamheid. Benieuwd hoe deze benadering van ondernemerschap je kan helpen? In deze blogpost neem ik je graag mee in de wereld van de slowpreneurs.

Slow entrepreneurship is meer dan enkel een zakelijke benadering, het is een levensstijl die onder de algemene noemer ‘slow living’ valt. Het nodigt je uit om bewust te leven, geduldig te zijn en te streven naar evenwicht in alle aspecten van je leven. Vaak proberen we om steeds meer te doen met minder tijd. Daarom staat slow entrepreneurship voor slimmer werken in plaats van voor harder werken. Want het is niet de drukte die tot meer succes leidt, maar het maken van bewuste keuzes door prioriteiten te stellen.

“Je werkt dient om het leven dat je wil te ondersteunen en te verbeteren. Niet om de kwaliteit van je leven te verminderen.”

Stel je gezonde grenzen rond je werk? Dan help je jezelf om je tijd efficiënter te gebruiken én dus meer aanwezig te zijn in de momenten waarop je niet aan het werk bent. Zo werk ik zelf nooit ‘s avonds of in het weekend. Op die momenten ben ik in mijn hoofd ook zelden met mijn werk bezig. Dat ik geen mails kan lezen op mijn iPhone, helpt zeker en vast. 😉 Op de momenten waarop ik wél aan het werk ben, ben ik hierdoor meer gefocust en krijgen mijn klanten de aandacht die ze verdienen.

Werken om te leven

Een ander principe van slow entrepreneurship is dat je werkt om te leven, niet omgekeerd. Je werkt dient om het leven dat je wil te ondersteunen en te verbeteren. Niet om de kwaliteit van je leven te verminderen. Daarom let je er het best op dat je een bedrijf rond je leven bouwt, in plaats van een leven rond je bedrijf.

A slow business grows at the pace and to a size that’s perfect for it. Not too fast, not too slow. Not too big, not too small. Just enough.

Succes komt niet van de ene op de andere dag, maar is het resultaat van consistent werken en toewijding op de lange termijn. Daarom is het belangrijk om naar duurzaamheid te streven in alle aspecten van je bedrijf. Het opbouwen van vertrouwen en waardevolle relaties zijn daarin enorm belangrijk. Alle goede dingen vragen tijd – en het proces is net zo waardevol als het resultaat. Slow entrepreneurship draait dan ook niet enkel om winst maken, maar wel om het creëren van een bedrijf dat past bij het leven dat je voor ogen hebt. Een bedrijf dat in harmonie is met je waarden. Duurzame groei beats snelle winst.

Klaar om een bedrijf uit te bouwen met persoonlijke connecties? Ontdek mijn cursus Mailbox Stories.

Gerelateerde blogposts

VLOG: Creatief met verf en woorden – aquarel & haiku

Met mijn vlog wil ik je graag een inkijk geven in mijn leven als copywriter, maar wil ik ook focussen op mijn interesse in een simpeler en bewuster leven. In deze vlog ga ik creatief aan de slag met verf en woorden, meer bepaald met aquarel en het schrijven van een haiku.

VLOG: Een week in het leven van een copywriter #1

Ik kondigde het al aan via mijn nieuwsbrief en Instagram, maar vanaf vandaag zal ik regelmatig een nieuwe vlog online plaatsen. Met deze vlog wil ik graag een inkijk geven in mijn leven als copywriter, maar ook focussen op mijn interesse in een simpeler en bewuster leven.

Maak je bedrijf minder afhankelijk van Instagram

Als ondernemer herken je het ongetwijfeld: de voortdurende druk om content te creëren voor Instagram. Een taak die telkens opnieuw in je agenda opduikt en waar je eigenlijk écht geen energie van krijgt. In deze blogpost vertel ik je hoe je je bedrijf minder afhankelijk maakt van Instagram en waar je je beter wel op focust.

Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Hi, ik ben Hanna

En ik ben van mening dat copywriting en marketing enkel nog zouden mogen focussen op het vertellen van betekenisvolle verhalen. Zonder te manipuleren, zonder valse beloften, zonder je een slecht gevoel te geven over jezelf. Want jouw teksten hebben maar één doel: jouw droomklanten alle informatie geven die ze nodig hebben, zodat ze doordacht voor jou kunnen kiezen.

Wat denk je ervan om hier binnenkort zelf tussen te staan?

Gratis All Aboard mailbunch

20 eerlijke en waardevolle mails (& werkboek) die je aan boord laten van de trein richting authentieke en converterende nieuwsbrieven.