Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Persoonlijke mijmeringen over het ondernemerschap

In deze atypische blogpost deel ik graag even enkele persoonlijke mijmeringen over het ondernemerschap. Benieuwd naar mijn kijk hierop? Je ontdekt het hier!

Ik koos voor het ondernemerschap om meer vrijheid te hebben. Om te mogen kiezen waar mijn focus ligt. En waar mijn focus zeker niet ligt. Om mijn creativiteit te ontplooien. Om alles te mogen doen: voor verschillende klanten schrijven, visuals creëren en projecten uitwerken waar ik helemaal enthousiast van word. Want als copywriter in loondienst zou mijn takenpakket een pak eenzijdiger zijn, da’s zeker.

Ik koos voor het ondernemerschap om zelf mijn dagen in te delen. Want ergens telkens opnieuw aanwezig zijn van 9 uur tot 17 uur? Nee, daar werd ik niet zo blij van. Ik vind het sowieso niet logisch om altijd naar die gepresteerde uren te kijken. Zo is het vaak helemaal oké als je te vroeg bent op je werk. Maar als je dan toch eens vroeger weggaat? Dan wordt er geroddeld.

Dan ben je niet toegewijd aan je job – want dat kan blijkbaar enkel door lang te blijven en als laatste de lichten uit te doen. Door altijd bereikbaar te zijn na je uren, zelfs op de babyborrel van je neefje. Door te leven voor je job. En je er zelfs mee te vereenzelvigen en je eigenwaarde eraan te koppelen. Daar heb ik het nooit voor gehad.

Want wat het gevolg is van zulke jobs? Dat je van vakantie tot vakantie leeft. Je hebt het constant druk, druk, druk om dan eindelijk eens een weekje de riem eraf te gooien en platte rust te nemen in een warm land. Liefst wel met je laptop dichtbij.

En dat vind ik zo fijn aan het ondernemerschap. Ik heb geen collega’s rond me die op die manier in het leven staan. Ik heb geen baas die zaken van mij verwacht waar ik me toch niet helemaal goed bij voel. Ik mag helemaal op mijn eigen intuïtie vertrouwen. Ik mag mijn eigen beslissingen nemen. En zijn dat altijd de juiste? Nee, zeker niet. Maar het is wel de weg die ik zelf volg. Ik probeer en ik stuur bij. 

Ondernemerschap draait volgens mij dan ook niet om zoveel mogelijk geld verdienen. Niet om per se elke maand die 10K omzet te draaien. Om zo snel mogelijk een team uit te bouwen. Of om een gebouw te bezitten waar je dan in grote letters de naam van je zaak op kan plakken. Uiteraard mag dat allemaal, maar dat zou het doel niet mogen zijn.

Ik ben ervan overtuigd dat de groei van je bedrijf sowieso geen doel op zich zou mogen zijn. De groei van je bedrijf moet altijd bijdragen aan het leven dat je graag wil.

En het leven dat ik graag wil? Dat is een leven met tijd. Tijd om te spenderen met de mensen die ik het liefst zie. Tijd om vers te koken, om te tuinieren, om te tekenen en te schilderen. Om taarten te bakken, een cursus pottenbakken te volgen en lange wandelingen te maken in de natuur. Om de wereld te ontdekken, stap voor stap.

Niet alles hoeft snel en efficiënt te verlopen. Ik kies voor bewust vertragen, verwondering en voldoening, intentie en rust, eenvoud en diepere verbinding.

En jij? 🧡

Gerelateerde blogposts

VLOG: Creatief met verf en woorden – aquarel & haiku

Met mijn vlog wil ik je graag een inkijk geven in mijn leven als copywriter, maar wil ik ook focussen op mijn interesse in een simpeler en bewuster leven. In deze vlog ga ik creatief aan de slag met verf en woorden, meer bepaald met aquarel en het schrijven van een haiku.

Ben jij een slow entrepreneur?

Soms lijkt het wel alsof snelheid en drukte de norm lijken. Hoe drukker, hoe succesvoller? Daar geloof ik niet in. Slow entrepreneurship gaat om bewustzijn, geduld en duurzaamheid. Benieuwd hoe deze benadering van ondernemerschap je kan helpen? In deze blogpost neem ik je graag mee in de wereld van de slowpreneurs.

VLOG: Een week in het leven van een copywriter #1

Ik kondigde het al aan via mijn nieuwsbrief en Instagram, maar vanaf vandaag zal ik regelmatig een nieuwe vlog online plaatsen. Met deze vlog wil ik graag een inkijk geven in mijn leven als copywriter, maar ook focussen op mijn interesse in een simpeler en bewuster leven.

Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Hi, ik ben Hanna

En ik ben van mening dat copywriting en marketing enkel nog zouden mogen focussen op het vertellen van betekenisvolle verhalen. Zonder te manipuleren, zonder valse beloften, zonder je een slecht gevoel te geven over jezelf. Want jouw teksten hebben maar één doel: jouw droomklanten alle informatie geven die ze nodig hebben, zodat ze doordacht voor jou kunnen kiezen.

Wat denk je ervan om hier binnenkort zelf tussen te staan?

Gratis All Aboard mailbunch

20 eerlijke en waardevolle mails (& werkboek) die je aan boord laten van de trein richting authentieke en converterende nieuwsbrieven.