Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Mijn zwak voor bewuste ondernemers

Toen ik een aantal jaren geleden als copywriter startte, hapte ik als onzekere beginner toe op elke aanvraag. “Elke opdracht telt”, was toen nog hoe ik erover dacht. Schrijven over beursstanden, waterverzachters en zonnepanelen? Het passeerde allemaal de revue. Uiteraard deed ik mijn best voor elke tekst, maar toch voelde ik meteen: dit zou het niet worden op lange termijn.

Doorheen de jaren volgde ik heel wat online trajecten en 1-op-1-coaching die mij stap voor stap dichter bij mijn doel brachten. In september 2021 zette ik uiteindelijk de stap om zelfstandige in hoofdberoep te worden. Ik voelde al een tijdje dat ik daar klaar voor was, maar het bleef uiteraard een spannende beslissing. Toch was het volledig de juiste keuze en ben ik nog altijd heel blij dat ik de sprong gewaagd heb.

Niche en ideale klant? Geen idee!

Tijdens mijn eerste sessies bij Syntra en Starterslabo – wat echt al een eeuwigheid geleden lijkt 😮 – vroegen ze mij wat mijn niche zou worden en wie mijn ideale klant zou zijn. Ik slaagde er toen niet in om er een antwoord op te formuleren. Als ik daar nu op terugblik, voel ik dat ik al zoveel gegroeid ben. Enerzijds door de coaching en door de kennis die ik verworven heb, maar anderzijds natuurlijk ook door de ervaring die ik ondertussen opgedaan heb.

Bewuste ondernemers

Mijn ideale klant werd dan ook steeds duidelijker. Ik wil het verhaal vertellen van bewuste ondernemers. Ondernemers met een mooie missie, waardoor ik zelf een sterke connectie met hen voel. Ondernemers die ‘s morgens uit bed rollen met het gevoel dat ze iets willen betekenen.

Denk maar aan een ondernemer met een merk van duurzaam breigoed of een goudsmid die ethisch verantwoorde juwelen creëert. Of een coach die andere ondernemers naar een beter en vrijer leven gidst. Als het gevoel maar juist zit! Dat ik deze ondernemers kan bijstaan door ze met teksten en verhalen dichter bij hun ideale klant te brengen, dat is toch zalig? 🧡

Ben jij mijn droomklant en wil je graag samenwerken? 🤩

Gerelateerde blogposts

VLOG: Creatief met verf en woorden – aquarel & haiku

Met mijn vlog wil ik je graag een inkijk geven in mijn leven als copywriter, maar wil ik ook focussen op mijn interesse in een simpeler en bewuster leven. In deze vlog ga ik creatief aan de slag met verf en woorden, meer bepaald met aquarel en het schrijven van een haiku.

Ben jij een slow entrepreneur?

Soms lijkt het wel alsof snelheid en drukte de norm lijken. Hoe drukker, hoe succesvoller? Daar geloof ik niet in. Slow entrepreneurship gaat om bewustzijn, geduld en duurzaamheid. Benieuwd hoe deze benadering van ondernemerschap je kan helpen? In deze blogpost neem ik je graag mee in de wereld van de slowpreneurs.

VLOG: Een week in het leven van een copywriter #1

Ik kondigde het al aan via mijn nieuwsbrief en Instagram, maar vanaf vandaag zal ik regelmatig een nieuwe vlog online plaatsen. Met deze vlog wil ik graag een inkijk geven in mijn leven als copywriter, maar ook focussen op mijn interesse in een simpeler en bewuster leven.

Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Hi, ik ben Hanna

En ik ben van mening dat copywriting en marketing enkel nog zouden mogen focussen op het vertellen van betekenisvolle verhalen. Zonder te manipuleren, zonder valse beloften, zonder je een slecht gevoel te geven over jezelf. Want jouw teksten hebben maar één doel: jouw droomklanten alle informatie geven die ze nodig hebben, zodat ze doordacht voor jou kunnen kiezen.

Wat denk je ervan om hier binnenkort zelf tussen te staan?

Gratis All Aboard mailbunch

20 eerlijke en waardevolle mails (& werkboek) die je aan boord laten van de trein richting authentieke en converterende nieuwsbrieven.