Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Waarom bloggen als ondernemer een goed idee is

Veel ondernemers beseffen wel dat een blog hun bedrijf vooruit kan helpen, maar laten de nadelen toch overheersen. Want vergt een blog onderhouden niet te veel werk en energie? En haal je dat er wel uit? In deze blogpost leg ik je graag uit waarom bloggen als ondernemer een heel goed idee is.

Nog voor ik als copywriter startte, had ik mijn eigen blog. Een persoonlijke blog over de stad Gent – hannaverkent.gent. Zo kon ik mijn passie voor schrijven en mijn liefde voor Gent op een leuke manier combineren. Sinds ik als copywriter werk, schrijf ik regelmatig blogposts voor andere ondernemers en ook mijn eigen blog op deze website onderhoud ik met plezier.

Maar waarom is bloggen nu eigenlijk zo’n goed idee? Ten eerste profileer je je hierdoor als een expert binnen je vakgebied. Met je verschillende blogposts ben je in staat om heel wat facetten van jezelf en je kennis te tonen. En als je altijd goed je doelgroep voor ogen houdt, ben je in staat om relevante lezers aan te trekken waarmee je een band kan opbouwen. En ook niet onbelangrijk: je stoot lezers af die jou niet liggen, waardoor je enkel aanvragen krijgt van je droomklant. 

Een blog is goed voor je SEO

Daarnaast kan je door het gebruiken van de juiste zoekwoorden meer verkeer genereren naar je website. Wanneer je op de hoogte bent van waar je droomklant naar zoekt op Google, kan je hier met je blog handig op inspelen. Jij biedt met je inhoud een antwoord op de vraag en van zodra je potentiële klant op je website vertoeft, klikt hij misschien wel door naar jouw producten of diensten. Wie weet doe je dat straks ook wel bij mij? 😉

Met je blog help je ook jezelf vooruit. Door regelmatig na te denken over mogelijke onderwerpen en trends, blijf je zelf op de hoogte van wat er reilt en zeilt binnen jouw vakgebied en binnen het ondernemerschap. Het is duidelijk: een blog is een heel nuttige en goedkope marketingtool. En in principe hoeft het je helemaal niets te kosten. Wél tijd en energie natuurlijk, maar je krijgt er ook heel wat voor de in plaats.

Ben jij geïnteresseerd om een eigen blog op te starten? Of heb je al een blog, maar is het er al enkele maanden windstil? Dan kan je het schrijven van je blogposts uit handen geven. Kies voor een pakket copy credits en beslis zelf hoeveel blogposts je graag laat schrijven. Goed om te weten: voor 1 blogpost wissel je 3 copy credits in.

Gerelateerde blogposts

De 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini

Sommige teksten overtuigen meteen, terwijl andere teksten je aandacht nauwelijks vasthouden. Hoe komt dat? De kans is groot dat de zeven beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini hier voor iets tussen zitten. Hieronder leg ik ze kort uit en vertel ik je waarom je er meer uit haalt als je ze laat toepassen door een expert.

Een blik in mijn salesfunnel

Een klant die bij jou een aankoop doet, heeft de fases ‘know’, ‘like’, ‘trust’ en ‘buy’ doorlopen. Maar hoe pak je dat nu concreet aan? En op welke kanalen zet je dan precies in? In deze blogpost leg ik je in detail uit hoe mijn salesfunnel eruitziet.

5 originele mailfunnels die het verschil maken in je bedrijf

Dat mailfunnels waardevol zijn voor je bedrijf, weet je wellicht al. Maar misschien vraag je je soms af hoe je zo'n sequence nu concreet kan inzetten? Van je warme leads in de watten leggen tot de ervaring van je bestaande klanten verbeteren – in deze blogpost geef ik je graag vijf ideeën voor originele mailfunnels.

Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Hi, ik ben Hanna

Ik hielp de afgelopen jaren al meer dan 100 ondernemers zoals jij om met doeltreffende teksten meer klanten aan te trekken. Mijn aanpak? Een unieke combinatie van empathie, creativiteit, een journalistieke achtergrond en bewezen technieken binnen copywriting, neuromarketing en storytelling.

Wat denk je ervan om hier binnenkort zelf tussen te staan?

Gratis All Aboard mailbunch

20 eerlijke en waardevolle mails (& werkboek) die je aan boord laten van de trein richting authentieke en converterende nieuwsbrieven.