Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Maak je bedrijf minder afhankelijk van Instagram

Als ondernemer herken je het ongetwijfeld: de voortdurende druk om content te creëren voor Instagram. Een taak die telkens opnieuw in je agenda opduikt en waar je eigenlijk écht geen energie van krijgt. In deze blogpost vertel ik je hoe je je bedrijf minder afhankelijk maakt van Instagram en waar je je beter wel op focust.

Dagelijks verschijnen er miljoenen posts en stories op Instagram. Het is dan ook telkens weer een uitdaging om je te blijven onderscheiden. Zelf zit ik natuurlijk ook op dit socialemediaplatform, maar soms heb ik er echt mijn bedenkingen bij. Je krijgt likes op posts, maar hebben ze je content wel echt gelezen? Of je krijgt geen likes natuurlijk, omdat het niet meer zo makkelijk is om je content te tonen als een paar jaar geleden. Draait het om de likes? Natuurlijk niet. Maar ergens denk je wel: als meer mensen mijn content zien, krijg ik misschien ook meer klanten. Dat is alleszins hoe ik er zelf een tijd geleden nog over dacht.

Gezellige date in een koffiebar

Wanneer je je focus verschuift naar een platform met een meer diepgaande verbinding, word je zichtbaar op een manier die volledig goed voelt voor jou. Waar Instagram een oppervlakkig netwerkevent is, zijn je nieuwsbrieven een gezellige date in een koffiebar. E-mailmarketing opent de deur naar betekenisvolle connecties. In plaats van te streven naar kwantitatieve resultaten op Instagram, creëer je met je nieuwsbrief een exclusiever en veel gerichter publiek. Zo creëer je een band die veel dieper gaat dan de oppervlakkige interacties op sociale media.

Bovendien passen platformen als Instagram hun regels maar al te graag aan. Zo moet je ondertussen bijvoorbeeld adverteren om echt zichtbaar te zijn. Maar sinds november 2023 is Instagram ook beschikbaar zonder advertenties, wanneer je een maandelijks abonnement neemt. Je moet dus steeds mee met de grillen van het systeem, of je dat nu wil of niet. Met nieuwsbrieven is dat niet zo: je bezit je eigen lijst en die kan door niemand weggenomen worden, ook niet door je e-mailsysteem.

Magische formule

Is een nieuwsbrief versturen dan een magische formule waarmee je onmiddellijk succes boekt? Nee, want zoiets bestaat niet. Ook deze vorm van marketing vraagt tijd en energie. Maar elke inspanning die je in je nieuwsbrief steekt, is wel een investering in een kanaal die volledig goed voelt én op lange termijn veel meer oplevert. In plaats van krampachtig achterop te huppelen in iets wat voortdurend verandert, kies je voor een authentiek marketingkanaal dat ontzettend waardevol is voor je bedrijf.

Ervaar jij geen last van Instagram en krijg je er zelfs energie van? Dan kan je natuurlijk alles gewoon laten zoals het is. Herken je je wel in mijn verhaal? Dan is het vandaag het ideale moment om een eerste stap te zetten in de wereld van e-mailmarketing. Op die manier wordt Instagram ook weer leuk: je plaatst wat je zelf wil, zonder dat de omzet van je bedrijf er afhankelijk van is.

Benieuwd om hier meer over te weten te komen? In mijn online programma Mailbox Stories leer ik je alles over de gouden combinatie van e-mailmarketing en storytelling. De deuren gaan twee keer per jaar voor een week open. Wil je dat ik je vrijblijvend op de hoogte hou als het zover is? Schrijf je dan zeker in op de wachtlijst.

Gerelateerde blogposts

De 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini

Sommige teksten overtuigen meteen, terwijl andere teksten je aandacht nauwelijks vasthouden. Hoe komt dat? De kans is groot dat de zeven beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini hier voor iets tussen zitten. Hieronder leg ik ze kort uit en vertel ik je waarom je er meer uit haalt als je ze laat toepassen door een expert.

Persoonlijke mijmeringen over het ondernemerschap

In deze atypische blogpost deel ik graag even enkele persoonlijke mijmeringen over het ondernemerschap. Benieuwd naar mijn kijk hierop? Je ontdekt het hier!

Een blik in mijn salesfunnel

Een klant die bij jou een aankoop doet, heeft de fases ‘know’, ‘like’, ‘trust’ en ‘buy’ doorlopen. Maar hoe pak je dat nu concreet aan? En op welke kanalen zet je dan precies in? In deze blogpost leg ik je in detail uit hoe mijn salesfunnel eruitziet.

Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Hi, ik ben Hanna

Ik hielp de afgelopen jaren al meer dan 100 ondernemers zoals jij om met doeltreffende teksten meer klanten aan te trekken. Mijn aanpak? Een unieke combinatie van empathie, creativiteit, een journalistieke achtergrond en bewezen technieken binnen copywriting, neuromarketing en storytelling.

Wat denk je ervan om hier binnenkort zelf tussen te staan?

Gratis All Aboard mailbunch

20 eerlijke en waardevolle mails (& werkboek) die je aan boord laten van de trein richting authentieke en converterende nieuwsbrieven.