Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Zo bouw je een welcome sequence op

Heb je tijd gestoken in het maken van een waardevolle freebie? Dan is het belangrijk dat je daar meteen ook een welcome sequence aan koppelt. Maar wat is dat nu precies? En vooral: welke e-mails moet je dan eigenlijk versturen?

Heb jij ooit al eens een gratis e-book gedownload of een gratis webinar gevolgd bij een andere ondernemer? Dan ben je zeker en vast zelf al eens terechtgekomen in een welcome sequence of mailfunnel waarbij je helemaal automatisch een reeks e-mails krijgt toegestuurd. 

Zo’n sequence is enorm belangrijk binnen je marketing omdat je je nieuwe e-mail subscribers niet enkel een warm welkom geeft, maar er ook voor zorgt dat je nieuwe publiek jou meteen beter leert kennen. Het laat je toe om je boodschap uit te dragen aan het publiek dat op dat moment het warmst loopt voor jouw aanbod. Want als iemand zich ingeschreven heeft voor jouw freebie, mag je er zeker van zijn dat deze potentiële klant geïnteresseerd is in wat jij te bieden hebt.

Verkopen in je slaap

Wat is nu het grote voordeel van zo’n welcome sequence? Je hoeft maar één keer het werk te doen en je weet daarna zeker dat jouw nieuwe potentiële klant op de juiste manier onthaald wordt. Zo kan je verkopen wanneer je met andere klanten bezig bent of zelfs wanneer je slaapt. Een goede sequence bouw je steeds op met een aantal belangrijke e-mails. Ik overloop even samen een voorbeeld met jou!

1. Verstuur je freebie

Klinkt logisch, maar je mag het uiteraard zeker niet vergeten. Kom je belofte na en plan een eerste mail in waarin je jouw waardevolle freebie verstuurt. Herinner je lezer er nog eens aan waarom het belangrijk is dat ze meteen actie ondernemen met jouw gratis e-book of andere freebie. Zo is de kans groter dat het niet op de digitale hoop belandt.

2. Stel jezelf voor

Door jezelf voor te stellen en het gezicht achter je bedrijf te tonen, maak je meteen die belangrijke en noodzakelijke connectie met je nieuwe e-mail subscriber. Onthoud: mensen kopen van mensen en niet van bedrijven, dus laat op een leuke manier zien wie jij bent en waar jij voor staat.

3. Geef je lezer waarde

Uiteraard heb je al een gratis digitaal product weggegeven, maar laat de kans niet liggen om nog meer waarde te leveren aan je nieuwe subscriber. Op die manier positioneer je als expert in je niche, waardoor je lezer nog nieuwsgieriger is naar hoe het voelt om met jou samen te werken.

4. Open de conversatie

Door een vraag te stellen aan je nieuwe e-mail subscriber, nodig je die persoon expliciet uit om met jou in conversatie te gaan. Je zal uiteraard maar van een klein aantal effectief een antwoord terug krijgen, maar enkel doordat je de vraag stelt, ben je al verbinding aan het maken.

5. Stel je aanbod voor

En last but not least: stel je aanbod voor. Aangezien dit jouw vijfde e-mail is, heb je je nieuwe publiek al wat opgewarmd. Daarnaast ontvangen en openen ze nog steeds jouw mails, dus ze zijn op dit moment helemaal fan van jou. Stel in deze mail je aanbod voor, geef hen de mogelijkheid om een gratis call te boeken of geef korting op één van je producten of diensten. 

Voilà, met deze mails bouw je je welcome sequence op! Ga er zeker mee aan de slag en laat mij gerust eens weten of het gelukt is.


Wil jij graag zo’n welcome sequence of een andere mailfunnel, maar geef je het opstellen van de e-mails liever uit handen? Ik schrijf voor jou graag een of meerdere mailfunnels die automatisch én blijvend voor jou het werk doen. Kies voor een pakket copy credits en beslis zelf welke mailfunnel(s) je graag laat schrijven.

Gerelateerde blogposts

Hou je teksten simpel en duidelijk

Vaak gebeurt er bij ondernemers een opmerkelijk fenomeen. Schrijven ze teksten voor hun zaak? Dan veranderen ze in een serieus, professioneel en complex iemand. Toch is dat niet zo’n goed idee. In deze blogpost leg ik je graag uit waarom en hoe je het best wél aanpakt.

5 originele mailfunnels die het verschil maken in je bedrijf

Dat mailfunnels waardevol zijn voor je bedrijf, weet je wellicht al. Maar misschien vraag je je soms af hoe je zo'n sequence nu concreet kan inzetten? Van je warme leads in de watten leggen tot de ervaring van je bestaande klanten verbeteren – in deze blogpost geef ik je graag vijf ideeën voor originele mailfunnels.

Maak je bedrijf minder afhankelijk van Instagram

Als ondernemer herken je het ongetwijfeld: de voortdurende druk om content te creëren voor Instagram. Een taak die telkens opnieuw in je agenda opduikt en waar je eigenlijk écht geen energie van krijgt. In deze blogpost vertel ik je hoe je je bedrijf minder afhankelijk maakt van Instagram en waar je je beter wel op focust.

Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Hi, ik ben Hanna

En ik ben van mening dat copywriting en marketing enkel nog zouden mogen focussen op het vertellen van betekenisvolle verhalen. Zonder te manipuleren, zonder valse beloften, zonder je een slecht gevoel te geven over jezelf. Want jouw teksten hebben maar één doel: jouw droomklanten alle informatie geven die ze nodig hebben, zodat ze doordacht voor jou kunnen kiezen.

Wat denk je ervan om hier binnenkort zelf tussen te staan?

Gratis All Aboard mailbunch

20 eerlijke en waardevolle mails (& werkboek) die je aan boord laten van de trein richting authentieke en converterende nieuwsbrieven.