Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Mijn samenwerking met Dorien Draps van Op Wandel

Dorien Draps is het gezicht achter de blog en podcast 'Op Wandel'. Ben je benieuwd naar waarom ze bij mij kwam aankloppen, voor hoeveel copy credits ze koos en wat Dorien van onze samenwerking vond? Je ontdekt het hier!

Wie is Dorien?

Dorien Draps – dat is het gezicht achter de blog en podcast ‘Op Wandel’. Zot van de buitenlucht en all things slow. Mijn droomklant met andere woorden? Jazeker!

Het is Dorien haar missie om zoveel mogelijk mensen te helpen naar een leven in de buitenlucht. Ze startte met een blog en een podcast, maar ondertussen organiseert ze ook wandelweekends en groepsreizen.

En dat is nog niet alles, want ze startte zelfs met een online trektochtschool: Op Wandel Academy. Dat is een professioneel platform met online videocursussen om zelfstandig, veilig, voorbereid en zelfzeker op pad te gaan. 

Over het project

Dorien nam contact op met mij omdat ze hulp nodig had met haar mailfunnels. Ze vertelde me dat ze ooit zelf copywriter geweest is en in reclamebureaus gewerkt heeft, maar dat ze nu tot de conclusie kwam dat haar eigen mails en webcopy schrijven een enorme energiezuiger voor haar zijn.

Ik stel het zo lang uit dat warme leads verloren gaan, en da’s zonde. Mijn huidige mailtjes kunnen ongetwijfeld ook een pak beter, zeker gezien ik nu zo diep in mijn eigen materie zit. Daarom wou ik even bij jou polsen of jij ruimte en goesting hebt om mijn mailfunnels mee op punt te zetten?”

Je snapt het: van zulke mailtjes word ik héél enthousiast. Omdat ik me helemaal kan vinden in de missie van Dorien én omdat ik het altijd fantastisch vind als mijn klanten het belang inzien van e-mailmarketing.

Dorien besliste meteen om een pakket van 20 copy credits aan te kopen. Na een heel fijn intakegesprek ging ik aan de slag met haar mailfunnels.

  1. De eerste funnel waarmee ik aan de slag ging, was de funnel voor het gratis e-book. Potentiële klanten die dit gratis e-book downloaden automatisch in een funnel terecht van acht mails. Hierin worden ze uitgenodigd om met korting in de Op Wandel Academy te stappen.
  1. Daarna was het tijd voor de mailfunnel van de gratis testmodule. Schrijf je je in om een gratis module te bekijken van start-to-hike? Dan kom je in deze sequence terecht. Ook hier worden potentiële klanten gemotiveerd om de testmodule te bekijken en worden ze uitgenodigd om zich in te schrijven voor alle lessen met korting.
  1. En tot slot de laatste mailfunnel: de motivatiemails voor start-to-hike zelf. Iedereen die de cursus aankoopt, wordt echt in de watten gelegd. Om de twee weken ontvang je als cursist een leuk mailtje, omdat dit het ideale tempo is om de cursus te volgen. Zo word je telkens weer gemotiveerd om een nieuwe les te volgen.

Even meekijken naar het resultaat?

Mail 1: Hey start-to-hiker
Mail 4: Maar Dorien, is hiken wel iets voor mij?

Wat vindt Dorien van onze samenwerking?

“Er staan altijd heel wat taken op mijn to-dolijstje, waaronder copywriting. Een belangrijke taak, want goede mails of salespagina’s schrijven doen heel veel voor je bedrijf en dragen ook bij aan de klantenervaring. Maar hoewel ik zelf copywriter ben, vond ik het heel uitputtend om voor mijn eigen zaak zoveel teksten te schrijven. Omdat ik zelf zo diep in de materie zit, is het moeilijk om me niet te verliezen in details en leuke invalshoeken te vinden. 

Waarom ik voor Hanna gekozen heb als copywriter? Hanna is niet zomaar een copywriter, maar ook een echte ondernemer. Dat zie je op de manier waarop ze haar business vormgegeven heeft. Ze heeft oog voor branding en storytelling. En omdat ze zelf onderneemt, vertrouw ik erop dat ze weet waar ik nood aan heb en welke knoppen er in mijn onderneming nog mogen worden ingedrukt. Daarnaast vind ik het ook leuk dat Hanna verder kijkt dan de teksten, maar ook naar de onderneming erachter. Want achter een copyvraag schuilt vaak een ondernemingsvraag, en daar dacht ze altijd mee over na. Ook zonder dat ik het moest vragen.

“Hanna is niet zomaar een copywriter, maar ook een echte ondernemer. Ze kijkt verder dan de tekst, maar ook naar de onderneming erachter”

Wat ik het fijnst vind aan onze samenwerking is de vlotte en duidelijke communicatie. Geen onnodige mails, dat vind ik de max. 😊 We hebben elkaar één keer online gesproken, maar toch lijkt het alsof we al lang met elkaar samenwerken. Bij de mailfunnels had ze snel door wat ik bedoelde en heb ik amper feedback moeten geven. De afgeleverde teksten vind ik dan ook supergoed. Mijn tone of voice heeft Hanna snel overgenomen en ook de doelgroep heeft ze goed begrepen. De teksten zijn foutloos en er zitten leuke haakjes in.

Dankzij onze samenwerking heb ik EINDELIJK taken kunnen doorstrepen op mijn to-dolijst. Taken die ik al véél te lang aan het uitstellen was. Dankzij de nieuwe teksten zal ik nu ook in staat zijn om laaghangend fruit te pakken. Kortom: ik raad je Hanna aan als copywriter omdat het fijn is om ontzorgd te worden, te kunnen delegeren wat je zelf niet graag doet en omdat ze een copywriter is die haar vak kent.”

Gerelateerde blogposts

Mijn samenwerking met webstrateeg Florette Vervloet

Florette is webstrateeg en Wix-expert. Ben je benieuwd waarom ze koos voor het all-inconcept, welke teksten Florette uit handen gaf en wat ze van onze samenwerking vond? Je leest het hier.

Mijn samenwerking met Emma Verhaeghe van Emma’s Roadmap & Even Eropuit

Emma is de bezielster achter de reisblogs Emma's Roadmap en Even Eropuit. Wil je weten waarom ze koos voor een samenwerking, welke teksten Emma uit handen gaf en wat ze van onze samenwerking vond? Je leest het hier.

Mijn samenwerking met Ann-Sophie Loontjens van LOCAS

Ann-Sophie leidt samen met haar vader het familiebedrijf LOCAS, gespecialiseerd in keukens en interieur. Wil je weten waarom ze koos voor een samenwerking, welke teksten Ann-Sophie uit handen gaf en wat ze van onze samenwerking vond? Je leest het hier.

Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Hi, ik ben Hanna

En ik ben van mening dat copywriting en marketing enkel nog zouden mogen focussen op het vertellen van betekenisvolle verhalen. Zonder te manipuleren, zonder valse beloften, zonder je een slecht gevoel te geven over jezelf. Want jouw teksten hebben maar één doel: jouw droomklanten alle informatie geven die ze nodig hebben, zodat ze doordacht voor jou kunnen kiezen.

Wat denk je ervan om hier binnenkort zelf tussen te staan?

Gratis All Aboard mailbunch

20 eerlijke en waardevolle mails (& werkboek) die je aan boord laten van de trein richting authentieke en converterende nieuwsbrieven.