Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Mijn samenwerking met webstrateeg Florette Vervloet

Florette is webstrateeg en Wix-expert. Ben je benieuwd waarom ze koos voor het all-inconcept, welke teksten Florette uit handen gaf en wat ze van onze samenwerking vond? Je leest het hier.

Wie is Florette?

Florette Vervloet is webstrateeg en Wix-expert. Een aantal jaren geleden startte ze Florette INMIND, waar ze dieper inging op human design voor mens en dier. Na jarenlang in een softwarebedrijf te werken, vond ze hierdoor de liefde voor het ontwerpen van websites terug. Nadat een andere ondernemer haar vroeg om te helpen met enkele technische zaken, besloot ze om zich hier volledig op te richten.

Ook het duidelijk overbrengen van je persoonlijke missie is een van haar passies. Ze is van mening dat we allemaal met bepaalde overtuigingen opgevoed worden, die leiden tot het opzetten van maskers en het gevoel dat je jezelf niet mag zijn. Ze vindt dat het tijd is om daar verandering in te brengen. Voor Florette is het dan ook enorm belangrijk dat je website uitstraalt wie je écht bent.

Over het project

Florette koos in de zomer van 2023 voor mijn voordelige all-inconcept. Ze wilde graag de teksten op haar website volledig aanpakken en had ook interesse om een aantal blogposts te laten schrijven. Dit zei ze daar nadien nog over:

Ik was op zoek naar iemand die mijn websiteteksten wilde schrijven. Iemand waarbij ik voelde dat ze mij en wat ik wilde brengen begreep. Iemand die tijd nam om mij te leren kennen en mij de juiste vragen te stellen, zodat het niet allemaal van mij moest komen.

Na een gezellig intakegesprek waarin we onder andere dieper ingingen op haar kernwaarden, missie en visie, ging ik aan de slag met het uitwerken van haar merkstrategie. Zo bepaalde ik haar merkstem en schreef ik haar merkverhaal volledig uit. Al die informatie bundelde ik in haar persoonlijke Copy Compass, die ze niet veel later in haar brievenbus ontving. Met de fiets trouwens, want Florette woont niet zo ver van mij. 😉

Toen de website van Florette volledig op punt stond, zat het eerste deel van de all-in erop. Daarna was het tijd om haar merkbeleving verder op punt te zetten – hiervoor had ze 20 copy credits ter beschikking. Ze koos ervoor om haar expertstatus nog meer in de verf te zetten met een blog. We hielden daarbij onder andere rekening met de kernboodschap: ‘In Wix is het mogelijk om een duidelijke, aantrekkelijke en professionele website te bouwen.‘ Ze deelde niet enkel handige tips, maar zorgde ook voor meer verbinding en betrokkenheid met haar doelgroep. Dat deed ze door middel van een interview met een ondernemer die de overstap van WordPress naar Wix maakte.

Even meekijken naar het resultaat?

Wat vindt Florette van onze samenwerking?

“Ik heb vaak ideeën, maar de zin om ze te structureren in duidelijke teksten ontbreekt. Wanneer ik iets schrijf, publiceer ik het meteen. Daarna besef ik dan dat er toch te weinig structuur in zit. Ook vind ik niet altijd de juiste woorden en daarom wilde ik graag mijn website laten herschrijven. Natuurlijk wel door iemand die mijn essentie begreep en die ook in mijn teksten kom leggen. Ik volg Hanna al erg lang en ben fan van haar teksten en haar persoonlijkheid. Ik twijfelde nog wel even om voor een gespecialiseerde SEO-copywriter te gaan, maar toen ik haar eigen websiteteksten las, ontbrak de ziel eigenlijk volledig. En dat is voor mij toch het allerbelangrijkste: dat mensen op mijn website komen en voelen wie ik ben en waar ik voor sta. In mijn ogen kon niemand dat beter brengen dan Hanna.”

“Hanna haar voelsprieten zijn on point – ze weet wat mensen willen, zonder dat ze het moeten zeggen”

“De samenwerking met Hanna verloopt heel gemoedelijk. Ik gooi wat ideetjes naar haar: soms een mail die ik naar een klant geschreven heb, een audioberichtje of een opname van een gesprek. En Hanna maakt er wat van. Voor mijn websiteteksten had ze met één gesprek helemaal door wat ik wilde zien en greep ze de essentie helemaal vast. Ik heb nooit het gevoel dat ik zelfs maar iets van feedback moet geven, het klopt precies elke keer. De teksten zijn altijd 100% wat ze moeten zijn en hoe ik het in mijn hoofd heb. Hanna begrijpt wat ik wil vertellen, zonder dat ik het haar letterlijk moet zeggen. Ze kent me dus al, of ze heeft gewoon een megagoed inzicht in mensen. 😉”

Ik krijg vaak mensen bij me die zich echt aangesproken voelen door mijn website. En dat is wat het moest zijn, dat was mijn doel. Ik zou Hanna aanraden aan andere ondernemers, omdat ze in mijn ogen geweldig is om mee samen te werken. Rustig en vriendelijk. Maar vooral: haar voelsprieten zijn on point. Ze weet wat mensen willen, zonder dat ze het moeten zeggen. Ze zet het om in iets professioneel en altijd warm. Als ik aan Hanna denk, denk ik aan een herfstdag en een houtvuur met een warme chocolademelk, nadat je in het bos bent gaan wandelen. Als dat je aanspreekt, zal een samenwerking met Hanna dat zeker ook doen.”

Gerelateerde blogposts

Mijn samenwerking met Emma Verhaeghe van Emma’s Roadmap & Even Eropuit

Emma is de bezielster achter de reisblogs Emma's Roadmap en Even Eropuit. Wil je weten waarom ze koos voor een samenwerking, welke teksten Emma uit handen gaf en wat ze van onze samenwerking vond? Je leest het hier.

Mijn samenwerking met Ann-Sophie Loontjens van LOCAS

Ann-Sophie leidt samen met haar vader het familiebedrijf LOCAS, gespecialiseerd in keukens en interieur. Wil je weten waarom ze koos voor een samenwerking, welke teksten Ann-Sophie uit handen gaf en wat ze van onze samenwerking vond? Je leest het hier.

Mijn samenwerking met Dorien Draps van Op Wandel

Dorien Draps is het gezicht achter de blog en podcast 'Op Wandel'. Ben je benieuwd naar waarom ze bij mij kwam aankloppen, voor hoeveel copy credits ze koos en wat Dorien van onze samenwerking vond? Je ontdekt het hier!

Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Hi, ik ben Hanna

En ik ben van mening dat copywriting en marketing enkel nog zouden mogen focussen op het vertellen van betekenisvolle verhalen. Zonder te manipuleren, zonder valse beloften, zonder je een slecht gevoel te geven over jezelf. Want jouw teksten hebben maar één doel: jouw droomklanten alle informatie geven die ze nodig hebben, zodat ze doordacht voor jou kunnen kiezen.

Wat denk je ervan om hier binnenkort zelf tussen te staan?

Gratis All Aboard mailbunch

20 eerlijke en waardevolle mails (& werkboek) die je aan boord laten van de trein richting authentieke en converterende nieuwsbrieven.