Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Mijn samenwerking met fotograaf Sarah Dominguez

Sarah is een fotograaf die de unieke band en de spontane emoties binnen je gezin in een warme sfeer vastlegt. Wil je weten waarom ze koos voor een samenwerking, welke teksten Sarah uit handen gaf en wat ze van onze samenwerking vond? Je leest het hier.

Wie is Sarah?

Sarah Dominguez is een fotograaf die de unieke band en de spontane emoties binnen je gezin in een warme sfeer vastlegt. Ze startte haar loopbaan met een bureaujob in loondienst waar ze niet meteen gelukkig van werd. Ze miste het creatieve aspect, daarom koos ze in 2020 voor een avondopleiding fotografie.

Met de geboorte van haar zoontje Otis werd haar missie plots helemaal helder. Hij inspireerde haar om niet enkel mooie foto’s van hem te nemen, maar om ook andere ouders gelukkig te maken met deze beelden.

Over het project

Sarah kwam op mijn Instagramaccount terecht en schreef zich in op mijn wekelijkse nieuwsbrief Slow Stories. Na mijn eerste mailtje, ontving ik meteen een persoonlijk antwoord van haar terug:

Hi Hanna,
Leuke nieuwsbrief! Ik kijk alvast uit naar je mailtjes op vrijdag.
☺️
Ik ben sinds oktober vorig jaar fulltime fotografe met focus op newbornreportages aan huis, fresh48-, zwangerschap- en gezinsreportage + B2B-shoots. Momenteel is er een volledig nieuwe website in ontwikkeling en ben ik op zoek naar een copywriter voor het schrijven van mijn teksten.
Ik zoek iemand die origineel uit de hoek komt en niet kiest voor de typische standaardtekstjes voor fotografen. Is dit iets waar jij je weg in zou kunnen vinden?
😊”

Geen typische tekstjes? Ik werd al helemaal enthousiast. De volgende dag was het al meteen in orde: ik mocht aan de slag met de teksten voor de nieuwe website van Sarah. We planden een intakegesprek in, waarin ik de juiste vragen stelde om haar merkstrategie te kunnen uitwerken.

Aan de hand van een aantal oefeningen bepaalden we de kernwaarden en merkstem van Sarah. Daarnaast schreef ik haar merkverhaal uit, zorgde ik ervoor dat haar missie en visie helemaal helder is en weet ze nu perfect wie haar ideale klanten zijn en waarnaar ze verlangen.

Ook bepaalden we samen haar drie kernboodschappen – de basis van je communicatie én dus heel belangrijk om mee rekening te houden.

  1. Je hoeft niet fotogeniek te zijn om een fotoshoot te boeken.

De fotoshoot en de foto’s zelf zijn een eerlijke weerspiegeling van de band die je met je gezin hebt, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over poseren voor de camera.

  1. Jouw belangrijke momenten verdienen veel meer dan een smartphonefoto.

Die pure gezinsmomenten zijn veel te waardevol om te laten voorbijgaan zonder dat je er kwalitatieve beelden van hebt.

  1. Als mama verdien je het om óók op de foto te staan.

Smartphonefoto’s genoeg van je kinderen en je man, maar een foto waar jullie allemaal samen op staan? Die zijn toch eerder zeldzaam. Jij verdient het even hard om ook op die foto’s te schitteren.

Ik verzamelde haar volledige merkstrategie in een Copy Compass, die ze niet veel later in haar brievenbus vond. Op basis van ons intakegesprek en de uitgewerkte merkstrategie kon ik van start gaan met het schrijven van haar websiteteksten. Die ontving ze in een handige template in Google Docs, waardoor ze heel makkelijk de teksten kon kopiëren naar haar nieuwe website.

Sarah was zo enthousiast over haar nieuwe websiteteksten dat ze meteen besliste om ook een pakket copy credits aan te kopen. Die wil ze graag inzetten voor haar blog, zodat er regelmatig nieuwe blogposts op haar website online komen. Ideaal om haar expertise nog meer in de verf te zetten en bepaalde onderwerpen nog wat extra uit te diepen.

Even meekijken naar het resultaat?

Homepagina

Over mij-pagina

Aanbodpagina

Contactpagina

Blog

Wat vindt Sarah van onze samenwerking?

“Voor ik met Hanna samenwerkte, voelde ik me gestresseerd en onzeker. Ik had op mijn oude website nauwelijks tekst staan. Ik had geen idee hoe ik iets goed kon overbrengen, dus schreef ik maar niets. Aangezien ik naar hoofdberoep overgeschakeld ben, wilde ik wel werk maken van een goeie website mét goede teksten die mijn ideale klanten aantrekken. Een puntje op mijn to-dolijst die ik telkens uitstelde, omdat ik geen inspiratie had en eigenlijk ook geen tijd had. Ik koos voor Hanna op basis van haar eigen website en haar Instagramaccount. Ik voelde meteen een connectie met haar, omdat ze ook een creatief persoon is.”

“Mijn teksten zijn net zoals ik ze wou: geen clichés. Ze spreken mijn klanten aan zoals ik het voor ogen had, maar zelf niet kon bedenken”

“Wat ik het leukst vind aan onze samenwerking? De vlotte communicatie! Ik krijg altijd snel antwoord, Hanna denkt mee en geeft ook haar mening. En natuurlijk: haar copy is gewoon top! 😊 De teksten zijn net wat ik wou. Geen clichégedoe en ze spreken mijn klanten perfect aan zoals ik het voor ogen had, maar zelf niet kon bedenken. Klanten herkennen zich, waardoor ze mij vertrouwen en een band voelen met mij. Ik geloof echt in de investering in een samenwerking met Hanna. Ze begrijpt heel goed wat ik wil vertellen en overbrengen naar mijn klanten, iets waar ChatGPT verre van kan aan tippen. Het bespaart me ook énorm veel tijd. Ik ben superblij dat ik Hanna ontdekt heb en heb nog geen seconde spijt van mijn samenwerking met haar.”

Gerelateerde blogposts

Mijn samenwerking met webstrateeg Florette Vervloet

Florette is webstrateeg en Wix-expert. Ben je benieuwd waarom ze koos voor het all-inconcept, welke teksten Florette uit handen gaf en wat ze van onze samenwerking vond? Je leest het hier.

Mijn samenwerking met Emma Verhaeghe van Emma’s Roadmap & Even Eropuit

Emma is de bezielster achter de reisblogs Emma's Roadmap en Even Eropuit. Wil je weten waarom ze koos voor een samenwerking, welke teksten Emma uit handen gaf en wat ze van onze samenwerking vond? Je leest het hier.

Mijn samenwerking met Ann-Sophie Loontjens van LOCAS

Ann-Sophie leidt samen met haar vader het familiebedrijf LOCAS, gespecialiseerd in keukens en interieur. Wil je weten waarom ze koos voor een samenwerking, welke teksten Ann-Sophie uit handen gaf en wat ze van onze samenwerking vond? Je leest het hier.

Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Hi, ik ben Hanna

En ik ben van mening dat copywriting en marketing enkel nog zouden mogen focussen op het vertellen van betekenisvolle verhalen. Zonder te manipuleren, zonder valse beloften, zonder je een slecht gevoel te geven over jezelf. Want jouw teksten hebben maar één doel: jouw droomklanten alle informatie geven die ze nodig hebben, zodat ze doordacht voor jou kunnen kiezen.

Wat denk je ervan om hier binnenkort zelf tussen te staan?

Gratis All Aboard mailbunch

20 eerlijke en waardevolle mails (& werkboek) die je aan boord laten van de trein richting authentieke en converterende nieuwsbrieven.