Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Mijn samenwerking met psycholoog Jana Reck

Jana Reck is een klinisch psycholoog, met een specialisatie in zelf- en lichaamsbeeld. Wil je graag te weten komen waarom ze voor het all-inconcept koos en wat ze vond van de afgeleverde teksten? Ik vertel het je allemaal.

Wie is Jana?

Jana Reck is een klinisch psycholoog, met een specialisatie in zelf- en lichaamsbeeld. Ze helpt haar klanten om met meer zelfvertrouwen in het leven te staan, minder kopzorgen te hebben en milder te zijn naar zichzelf.

Met haar online zelfhulpcursus en eventueel ook individueel traject Self- and Body Image Deepdive helpt ze je om je zelfbeeld te verbeteren, minder te twijfelen en je lichaam te accepteren.

Over het project

Jana nam contact met me op in oktober 2022 omdat ze interesse had in een contentabonnement – iets wat ondertussen uit mijn aanbod verdwenen is by the way

Toen ik in december van datzelfde jaar mijn all-inconcept lanceerde, was zij de eerste om mij het vertrouwen te geven en voor dat type langdurige samenwerking te kiezen. Zij verdient dan ook zeker een plekje in mijn portfolio. 

Jana had nood aan nieuwe websiteteksten, gebaseerd op merkstrategie. Haar contentabonnement liep af en ze voelde dat ze blijvend nood had aan kwalitatieve content die converteert.

“Zelf loop ik daar wat tegenaan omdat ik minder zicht heb op wat werkt en wat niet, dus dat uit handen geven aan iemand die daar meer van weet helpt. Ik hoop context te kunnen bieden die mijn ideale klant doet kopen, die mijn ideale klant kan warmmaken, die connectie maakt op emotioneel niveau. Ik wil mijn stem of manier vinden, want ik voel dat de harde marketing heel erg wringt voor mij. Ik wil niet pushen, maar vertrekken vanuit connectie en passie, en vanuit mensen helpen.”

Wanneer je voor all-in of merkstrategie & websiteteksten kiest, start ik altijd met het uitwerken van je merkstrategie. Zo leer ik jou en je bedrijf goed kennen. Na een uitgebreide intakecall met Jana, ging ik aan de slag met het uitschrijven van haar merkstrategie in een Google Docs. Zo kon ze haar finale go geven voor ik het in de lay-out van de Copy Compass goot en het boekje liet drukken.

Haar merkstem, kernwaarden, merkverhaal, missie en visie, … het kwam allemaal aan bod. Daarnaast bepaalde ik ook haar drie kernboodschappen. Dat is een ontzettend belangrijk onderdeel van je merkstrategie, want dat zijn de belangrijkste boodschappen die je wil overbrengen op je website.

De kernboodschappen van Jana zijn:

  1. Ook voor jou is het mogelijk om meer zelfvertrouwen te krijgen.
    Samen zijn we in staat om jouw leven duurzaam te veranderen en te verbeteren. Door bepaalde inzichten en besef wordt het stap voor stap duidelijker waarom je bepaalde denkpatronen hebt en hoe je hier iets aan kan veranderen.
  1. Ook jij verdient het om geld én tijd te investeren in jezelf.
    Jij bent het waard om geld te investeren in jezelf en zo de beste versie van jezelf te worden.
  1. Zelfzorg en zelfliefde zijn de basis van gelukkig zijn.
    Het is niet egoïstisch om op jezelf te focussen en te investeren in je eigen geluk. Enkel zo kan je ook anderen gelukkig maken.

Op basis van haar uitgewerkte merkstrategie schreef ik haar websiteteksten. En daarna? Dan koos ze om enkele blogposts te laten schrijven over thema’s waar haar klanten in geïnteresseerd zijn en naar op zoek gaan via Google. Ook schreef ik heel wat nieuwsbrieven, waardoor ze ook haar e-mailmarketing verder op punt kon stellen.

Even meekijken naar het resultaat?

Wat vindt Jana van onze samenwerking?

“Voor onze samenwerking voelde ik meer overwhelm en druk, doordat je als zelfstandige zoveel verschillende dingen moet doen. Het voelde alsof ik zelf de ruimte niet had om de relatie met mogelijke cliënten op te bouwen op een persoonlijkere manier dan via sociale media. Dat terwijl ik wist dat dit wel een belangrijk onderdeel was. Ik vond Hanna via de zoekfunctie van Instagram. Haar account en website spraken mij meteen aan en ook de intakecall vond ik heel aangenaam. Ik voelde een klik en besloot om met haar samen te werken.

Het fijnste aan onze samenwerking vond ik het vertrouwen dat ik in jou kon hebben. Zelf gooide ik naar mijn gevoel maar een hoopje tekst (info?) bijeen, maar ik wist gewoon dat jij er sowieso iets moois van ging maken. Ik wist dat als er toch iets onduidelijk zou zijn, je het zou vragen of er zelf iets over zou opzoeken. Daarnaast had ik ook het vertrouwen dat het op tijd klaar zal zijn én dat ik er ook niets meer aan moest veranderen.

“Je neemt lezers echt mee in je teksten en dat is echt mooi. Je kon mijn wensen volledig vertalen in je teksten”

De communicatie verliep altijd heel vlot. Hanna stelde me altijd goed op de hoogte wanneer de teksten klaar waren. Ik kon ook altijd bij haar terecht met vragen. Ze hield me ook goed op de hoogte als ze bijvoorbeeld vakantie had en ik de input al moest geven, of een reminder als ik het vergeten was. 😇

Op de afgeleverde teksten had ik eerlijk niks op aan te merken. Bij het lezen zelf, voelde ik altijd al de mildheid die ik zelf wilde overbrengen op anderen. Je neemt lezers echt mee in je teksten en dat is echt mooi. Je kon mijn wensen echt volledig vertalen in je teksten. En soms gaven ze mij zelfs extra inspiratie, waardoor ik nog extra dingen toevoegde of er ook een post van maakte voor sociale media. 

De samenwerking met Hanna heeft mij dus geholpen met het opbouwen van een meer persoonlijke connectie met mogelijke cliënten. Ik besef dat dat niet vanzelfsprekend is voor alle samenwerking, maar de samenwerking met jou brengt me zoveel rust en dat is zo fijn om te ervaren.

Gerelateerde blogposts

Mijn samenwerking met Dorien Draps van Op Wandel

Dorien Draps is het gezicht achter de blog en podcast 'Op Wandel'. Ben je benieuwd naar waarom ze bij mij kwam aankloppen, voor hoeveel copy credits ze koos en wat Dorien van onze samenwerking vond? Je ontdekt het hier!

Hi, ik ben Hanna

Wil je nog meer weten over copywriting, marketing en mijn leven als copywriter? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief Slow Stories.

Hi, ik ben Hanna

En ik ben van mening dat copywriting en marketing enkel nog zouden mogen focussen op het vertellen van betekenisvolle verhalen. Zonder te manipuleren, zonder valse beloften, zonder je een slecht gevoel te geven over jezelf. Want jouw teksten hebben maar één doel: jouw droomklanten alle informatie geven die ze nodig hebben, zodat ze doordacht voor jou kunnen kiezen.

Wat denk je ervan om hier binnenkort zelf tussen te staan?

Gratis All Aboard mailbunch

20 eerlijke en waardevolle mails (& werkboek) die je aan boord laten van de trein richting authentieke en converterende nieuwsbrieven.